Announcement

Collapse
No announcement yet.

China or made in Germany?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • China or made in Germany?

    Interesang lesning
    OS and Hacker brushless motors -Chinese Factory - RC Groups
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

  • #2
    Thorbjørn oppe hos RC-seilflysport fortalte dette til meg for 3 år siden når jeg skulle handle "Tysk" Hacker motor fra ham

    Forskjellen er vel at noen har større krav til kvalitets sjekk en f.eks HobbyKing og andre som leverer med "garantitid ut døra"........
    Last edited by Quadrocopter; 10-04-13, 13:31.

    Comment


    • #3
      Mer lesing, denne gang om ESC's..
      Which (chinese) facctories make various brands of ESC ..?
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #4
        Jeg har handlet mystery esc 40 amp og den ser identisk ut som hacker 40 amp
        Skal plugge den i flyet og se om den funker like bra
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #5
          denne fyren har holdt på i flere internationale fora under forskjellig nick og har blitt hivd ut maaange ganger om det holder stikk det han kommer med vil ikke jeg si noe om men jeg forsøkte å kjøpe noen billig motorer til F3a bruk , disse holdt ikke mål en ble rett og slett skakk under bruk slik at den satte lagere i spenn den andre ble så slarkete at den ikke kunne brukes , bytte lagre på begge uten at det hjelp...så om det er det han mener er likt så stiller jeg meg litt tvilende.
          en ting som er mulig er regulatorer hvertfall om en ser på den store til Os/Futaba den ser helt identisk ute om en ser bort ifra at noen versjoner har kjølevifte!
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Mystery esc funker knall bra på hacker motoren jeg har i min ef extra 48.
            Kosta 120 kr isteden for 759 + frakt for en hacker esc på 40 amp.
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by sveininge View Post
              Mystery esc funker knall bra på hacker motoren jeg har i min ef extra 48.
              Kosta 120 kr isteden for 759 + frakt for en hacker esc på 40 amp.
              Jeg prøvde en Mystery 40A på Trex 450 Sport 14T Pinion Scorpion HK-2221-8 Brushless Outrunner , med 3S Lipo.
              Hovret 30 Sec pofff . Byttet til YEP 45A ESC. .
              -----------------------------
              tenkte jeg skulle få en esc med govenor til trex 500
              tror det blir en Castle Phoenix Edge 75, etter at jeg så dette youtube klippet
              med turnigy super brain 80.
              Last edited by Pistepirkko; 13-04-13, 22:33.

              Comment


              • #8
                Har flydd 6 turer med mystery esc funker bra.
                Hadde en waypoints 110 amp i før men den gikk ikke ilag med hacker.
                Ble bare kogging med den.

                Men synes nå 40 amp regulatoren til hacker er drøyt overpriset .
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #9
                  Har flydd 6 turer med mystery esc funker bra.
                  Hadde en waypoints 110 amp i før men den gikk ikke ilag med hacker.
                  Ble bare kogging med den.

                  Men synes nå 40 amp regulatoren til hacker er drøyt overpriset .
                  6 turer er vel ikke nok for å gi et kvalitets stempel....slike ting bør funke utenproblemer i hundrevis av turer...det gjør ihvertfall kvalitets ting som feks Jeti ,Os ,Hacker osv. har prøvd litt Castel også i HV utgaver må jo si at veldig fornøyd var jeg ikke..
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    Kan du forklare hvorfor hacker sin esc ser klin lik ut som hobbyking sin esc?
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Hobby king esc

                      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1365777699.284916.jpg
Views:	1
Size:	81.7 KB
ID:	599807
                      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1365777713.599884.jpg
Views:	1
Size:	88.4 KB
ID:	599808
                      Min Hjemmeside..

                      http://sveininge.iflogg.com

                      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                      Comment


                      • #12
                        Kan du forklare hvorfor hacker sin esc ser klin lik ut som hobbyking sin esc?
                        nei kan nok ikke det ....jeg sier ikke at han fyren som har lagt ut allle disse postene overalt tar feil i alt han sier , kan være at de er identiske for hva jeg vet...men slike ting skal jo vare og hadde jeg satt opp et heli i str 450 ..hadde jeg ikke nølt med å prøve noen billig saker i motor og reg,men til større mer "seriøse" ting har jeg prøvd uten særlig hell som jeg sa før her.
                        Men som jeg sa det bør virke i mange turer før en kan si seg helt fornøyd.
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har hacker esc i noen andre fly og det funker veldig bra.

                          Men at waypoint esc ikke funka på esc var en ned tur da
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #14
                            En ting i samme bane er når store navn setter navnet sitt på allerede etablerte modeller men forlanger mye mer. Feks Robbe modeller som egentlig er Nine Eagles eller Kyosho/Hype som er STM modeller. Hadde følt meg ganske snytt hvis jeg hadde kjøpt Robbe's versjon av Nine Eagles Skysurfer, og funnet ut at jeg hadde betalt omtrent 500,- mer for den samme modellen bare fordi det står Robbe på den.
                            Last edited by Kyrre; 12-04-13, 16:11.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kyrre View Post
                              En ting i samme bane er når store navn setter navnet sitt på allerede etablerte modeller men forlanger mye mer. Feks Robbe modeller som egentlig er Nine Eagles eller Kyosho/Hype som er STM modeller. Hadde følt meg ganske snytt hvis jeg hadde kjøpt Robbe's versjon av Nine Eagles Skysurfer, og funnet ut at jeg hadde betalt omtrent 500,- mer for den samme modellen bare fordi det står Robbe på den.
                              Joda, navnet forplikter som kjent. Heter det "Hype", forventer man da vitterlig en viss porsjon, tja... hype...?

                              Når det gjelder elektronikken kan det jo finnes mye rart som "er likt": Samme konstruksjon men med dårligere komponenter; enheter som ikke besto kvalitetskontrollen som merke "A", kan jo tenkes å dukke opp som merke "B"....
                              Knut

                              Diverse fly; de fleste med propell...

                              Comment

                              Working...
                              X