Announcement

Collapse
No announcement yet.

utregning thrust/watt 650KV, 11x7 3 blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • utregning thrust/watt 650KV, 11x7 3 blad

    Kan noen verifisere matten min?

    NTM Prop Drive Series 42-48 650KV / 1295W

    motor dvs 650KV, skal kjøres på 6s 2200-3000 30c, vet det er "litt" høyere shaft rpm enn den er ment for, men bør gå, tiltenkt propell er 11x7 siden modellen ikke har plass til noe større, da i form av 3 blader pusher

    modellen skal *helst* kunne gå relativt sakte i høy alfa, men klart noe kompromiss blir det, modellen skal også ha 2stk slike

    jeg får ca 1300watt, og 4.3kg static 3.3KG stall da når jeg bruker eCalc - propCalc - the most reliable RC Calculator on the Web

  • #2
    Originally posted by andersand View Post
    Kan noen verifisere matten min?
    .
    .
    Det er en tilnærmet sikker måte å finne dette ut på ... kjør test i benk. Det bør man alltid gjøre uansett.
    Å beregne skikkelig presist er umulig uten å kjenne komponentene og system inngående.
    Selv valg av koblinger/lednings tverrsnitt og lodding av disse vil påvirke. Du kan da også
    få luket ut dårlige løsninger tidlig istedet for at du oppdager disse rett før du skal ta av
    for første gang ...
    Last edited by Ofly61; 02-05-13, 08:10.

    Comment


    • #3
      Jeg gjorde en test med mitt oppsett: Motor Turnigy D3536/5 1450kV; Propell APC 9x4,5; Batteri Turnigy 5800mAh 25/35C.

      Målt med Wattmeter på fulladet batteri: 488W; 40,9A; Minimum spenning 11,82V.
      Teoretisk med eCalc: Motor max electric power 493W; 44,4A; Battery voltage 11,3V.

      Wattmeteret er billig fra Hobbyking, og det er nok feilkilder både i målingen og kalkylen.

      Men konklusjonen min er at eCalc fungerer fint til forhåndsdimensjonering av dette oppsettet.

      Helge.
      Last edited by HWal; 02-05-13, 21:47.

      Comment

      Working...
      X