Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor/ESC/Batteri til en indoor Techone malibu II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor/ESC/Batteri til en indoor Techone malibu II

    Lurer på om det er nok med en 10A ESC til en motor med disse dataene:

    Size : 34.5mm (L) x 28mm (Diameter)
    Rpm(Kv) : 1780
    No. Of cells: 2s Li-Poly
    Max. efficiency : 82%
    Max. efficiency current : 8 - 10.5A (>75%)
    No load current / 10 V : 0.5 A
    Current capacity: 11A/60s
    Shaft diameter: 3mm
    Weight : 29gram (1.02oz)

    Recomended model weight :200-330gram
    Recomended prop without gearbox :8*3.8 9*4.5

    Skal bruke 8X3,8 prop

    Har 2S batteri til en Esky V3 helikopter, men dette har en C rating på 10C Er dette nok,eller må jeg gå opp i C rating,og eventuelt hvor mye?

  • #2
    10 A Esc holder i massevis, når det gjelder batteri spørs det selvfølgelig på din flystil. Har selv valgt å gå over til 3S på mine indoormodeller. Har en haug med 2S batterier jeg aldri kommer til å bruke. De er lagt til side i storage-lading, vet ikke hvor du bor, men kommer du på døra er de dine.
    Terje Pedersen

    Indre Østfold Modellflyklubb

    91399490

    Comment


    • #3
      Takker for svar og ikke minst generøst tilbud. Men da jeg bor helt oppe i Nord Norge, så blir nok henting tungvint
      Har uansett bestilt et par 450mah 35C batterier

      Comment


      • #4
        Jeg hadde en Malibu og den fløy helt greit på 2 cells 250 mAh med et 25 grams oppsett på motor/esc. Økt vekt gir høyre flyfart og i en liten hall er det vell ikke akkurat fart som er ønskelig.

        Innen for F3P (depron - akrobatik) så er modellvekten fra 90 - 110 gram for FAI programmet, 95 - 120 gram for Advance og 110 - 150 gram for Sport. Så lav vekt kan bare oppnås ved å bruke lette motorer, regulator, mottaker og servoer. I tillegg så er modellen "millet" dvs all unødvendig depron er fjernet for å senke vekten.

        Ditt oppsett vil fly - men jeg hadde gått for lettere alternativer for å få en mer flydyktig modell.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Dette er bare et "koseoppsett" for å teste byggemetode, så bare det flyr så er jeg fornøyd

          Comment

          Working...
          X