Announcement

Collapse
No announcement yet.

propellbalansering. Hva bruker dere i hub?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • propellbalansering. Hva bruker dere i hub?

    Hei
    Har akkurat avbalansert 2 stk plastpropeller, og må si at disse ikke akkurat var balansert nei.( min første avbalansering av propell) Den ene var ganske bra i bladet,men begge var ganske mye forskjell i hub. Så derfor lurer jeg på hva dere bruker på Huben på en plastpropell for å avbalansere? Har brukt lim og små stykker fibertape, men vil dette holde?

  • #2
    Originally posted by Hoppfly View Post
    Hei
    Har akkurat avbalansert 2 stk plastpropeller, og må si at disse ikke akkurat var balansert nei.( min første avbalansering av propell) Den ene var ganske bra i bladet,men begge var ganske mye forskjell i hub. Så derfor lurer jeg på hva dere bruker på Huben på en plastpropell for å avbalansere? Har brukt lim og små stykker fibertape, men vil dette holde?

    Normalt brukes lynlim for å øke vekten eller sandpapir for å redusere.

    Er avviket for stort så kaster jeg bladene - det er her man merker forskjell på billig Kina crap kontra litt dyrere (f.eks APC) blad
    På Kina tingene er produksjons variasjonene så store at man aldri kan få lagt på / tatt av nok for å få dem i balanse. (styr definitivt unna propeller fra HobbyKing)
    Det samme gjelder for spinnere, litt dyrere utgaver gir raskt gevinst og er enkel (om det i det hele tatt trengs) å balansere.

    Jeg har brukt Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop mye når det skal handles APC, de holder til i Japan og er billige og leverer raskt. Bare pass på at du holder deg under 200.- grensen slik at du får dem gratis inn i landet (de skriver ikke ned verdien på pakka!)
    Last edited by Quadrocopter; 19-08-13, 20:00.

    Comment


    • #3
      Det er også viktig å ha en balanserer som fungerer og ikke lurer deg
      DuBro sin balanserer er det mange som bruker (Tru-Spin Prop Balancer) med godt resultat
      Last edited by Quadrocopter; 19-08-13, 21:25.

      Comment


      • #4
        Har nå vært å testflydd den ene av de avbalanserte propellene. Det første jeg merket var at alt av hylelyd fra motoren er helt borte, Ergo mye bedre for hørsel Synes også at flyet gikk bedre og lettere. Vet ikke om det bare virket slik på meg men bare at hylelyden er borte er et stort pluss. SÅ avbalansering vil jeg gjøre med alle propeller heretter

        Comment

        Working...
        X