Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mye strømforbruk og lite krefter i motor Løsninger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mye strømforbruk og lite krefter i motor Løsninger??

    Hei
    Har en Malibu II :
    TechOne Malibu 2 Depron 84,5cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby
    med denne motoren:
    045 KV1780 Outrunner Brushless Motor Traction 330g Suit for RC E Plane 2205 22 | eBay

    Bruker en 10A ESC

    Det som er problemet er at jeg synes flyet/motoren bruker utrolig mye strøm. med 450mah 2S så er flytiden minimal, med 800/850mah ser det ut som om flytiden blir minst 3 ganger så lang.( utrolig da jo batteriet er knapt dobbelt) Synes heller ikke det er noe særlig krefter i motoren ( klarer ikke å hoovre)
    Noen tips til forbedringer? prop er 8X3.8SF løsninger?

  • #2
    Vil tro det er C raten på Li-Po pakkene som er for dårlige. Jeg ville ha skaffet meg en måler som måler strømmen og spenningen under belastning, så ville du sett hva som er feil.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      husk at tyngre batterier, på så lett fly MERKES

      Comment


      • #4
        Det som er rart er jo at de letteste batteriene er de med størst C-rating (35C)
        mens de største batteriene som virker best er på bare 10C

        Comment


        • #5
          Hva slags batterier er det du har? For er det billige Kina batterier så skal man absolutt ikke stole på C verdien, og til og med kapasiteten kan være optimistisk.

          Comment


          • #6
            Hei.
            Jeg er enig med bth, du kommer ikke noe nærmere svaret på dette før du får målt hva som faktisk skjer.
            Du må måle batterispenning (V) og strømtrekk (A) under full belastning.
            Mvh
            Magne

            Comment

            Working...
            X