Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken tykkelse på kabel (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken tykkelse på kabel (nybegynner)

    Hei, jeg driver nå å bygger mitt første quadcopter. Jeg tenkte å bruke 16 AWG-kabler fra batteriet til de fire ESC'ene, men vil dette holde? Det står på motorenes side på HobbyK. at de kan trekke maks 18 AH, og det er snakk om tre cellers batteri. Batteriene mine har jo 12-14 AWG-kabler

  • #2
    Her er en oversikt - husk å gange lengden du måler med 2 (det er to kabler + og -)

    Click image for larger version

Name:	Tap i kabel.JPG
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	605772
    Last edited by Quadrocopter; 11-01-14, 18:01. Reason: Oppdatert tabell

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Her er en oversikt - husk å gange lengden du måler med 2 (det er to kabler + og -)
      [ATTACH=CONFIG]74838[/ATTACH]
      Sorry, men jeg skjønte ingenting av den der..

      Er altså snakk om en 450-frame, 25A ESCx4 og maks 18A motor x4
      Kunne du funnet ut hvor tjukk kabel jeg trenger?

      EDIT: Om jeg forstår det rett, så vil det går bra med en 5 cm kabel(mellomledd). Er det korrekt?
      Last edited by sindrefs; 11-01-14, 14:15.

      Comment


      • #4
        Nå har jeg laget en 3 cm snutt med 16 AWG kabel, for tilkobling. Håper noen sier ifra om dette går dårlig

        Comment


        • #5
          Det er en evig diskusjon om man skal ha lange kabler mellom motor og ESC eller om ESCen skal flyttes ut til motoren og kabelen til batteriene forlenges.
          Begge metodene har sine ulemper og fordeler.

          Hvis du gjør det på den enkle måten og forlenger kablene til batteriet så kan du med et strømtrekk på 18A og 14AWG kabler ha en lengde på ca 1.5meter mellom batteri og hver av ESCene noe som burdet holde for de aller fleste
          Med en 16AWG er lengden 90 cm før du merker reduksjon på ytelse.

          En utvidelse med 3 cm påvirker ingenting og er helt trygg.
          Last edited by Quadrocopter; 11-01-14, 16:49.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Det er en evig diskusjon om man skal ha lange kabler mellom motor og ESC eller om ESCen skal flyttes ut til motoren og kabelen til batteriene forlenges.
            Begge metodene har sine ulemper og fordeler.

            Hvis du gjør det på den enkle måten og forlenger kablene til batteriet så kan du med et strømtrekk på 18A og 14AWG kabler ha en lengde på ca 1.5meter mellom batteri og hver av ESCene noe som burdet holde for de aller fleste
            Med en 16AWG er lengden 90 cm før du merker reduksjon på ytelse.

            En utvidelse med 3 cm påvirker ingenting og er helt trygg.
            Tusen hjertelig for svar!

            Comment

            Working...
            X