Announcement

Collapse
No announcement yet.

Himax børsteløs C2808-1080 Ytelse???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Himax børsteløs C2808-1080 Ytelse???

    Noen som vet noe om ytelsen på denne motoren?

    Har puttet denne motoren på en Yak 54, syns ikke den dro så veldig godt, var faktisk mye bedre drag med giret 370 motor.

    Kjører på 8x4 propell, st 11,1V lion batteri, prøvde også med 8x6 prop, men da dro den enda dårligere

  • #2
    Dette er en motor for raske modeller som fightere etc. Den skal ha mye turtall og liten propell...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ok.

      Noen propell forslag da?

      Comment


      • #4
        Mener å ha lest meg til at den skal kunne yte opp til 160Watt, men her er jeg usikker siden jeg ikke er særlig dus med Himax-motorer.
        Vet at den har vært diskutert på fora andre steder og eiere sier at det drar bra, men er bedre med AXI 2212/26 i Yak 54 selv om AXI`en bare er på 120Watt. Dette kommer garantert av at AXI`en har mange viklinger og er beregnet på å dra større propeller på lavere turtall. Den passer altså bedre til å hovre og leke 3D med.
        Jeg er ikke forbauset over at den gira 370-motoren drar bedre, Yak`en er et typisk fly for propellere med stor diameter...

        Skjønner frustrasjonen din, leverandørene er slett ikke flinke til å gi skikkelig info på propellvalg og bruksområder på elektromotorene dem selger! Jeg begynner å kjenne AXI sine motorer godt, men dessverre er Himax mer ukjente saker. Tør ikke gjette på propellvalg for deg dessverre, men kanskje noen andre på forumet som vet?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hvorfor ikke prøve VarioPROP?
          Ken Bates
          Never Mind the Label

          Comment


          • #6
            VarioPROP ja! Godt forslag Ken
            Da er det bare å begynne med liten pitch og så øke gradvis til man kommer dit drakraften synker, og så gå litt tilbake.
            Et amperemeter i tillegg kan være bra men ikke nødvendig så lenge man ikke har for stor diameter på propellen.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Kan du si hva slags motor du har, da Himax ikke har lagd noen 2808-1080 motor?

              Hvilket batteri er det du har, og hva er total vekt på flyet?
              What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kekar
                Kan du si hva slags motor du har, da Himax ikke har lagd noen 2808-1080 motor?

                Hvilket batteri er det du har, og hva er total vekt på flyet?

                Har denne motoren
                http://www.mosshobby.no/pd-332724755.htm?categoryId=23

                St Lion 3s 11,1V batteri på 1200Mah
                http://www.mosshobby.no/pd1085959375.htm?categoryId=17

                Totalvekt er jeg ikke sikker på, men tipper 300-310 gram

                Comment


                • #9
                  Det kan ikke være slik at det er batteriet som setter begrensning og ikke motoren?
                  Prøvde Li-Ion på T-rex heli og kom ikke av bakken.

                  Comment


                  • #10
                    Med 370 motoren i wild beasten min har ihvertfall de batteriene vært helt råe, særlig når man tenker på hva de koster da.


                    Kjøpte Himax motoren med tanke på eventuelt å bruke den videre på f.eks. en Blade.
                    Hvordan tror dere den ville fungert da??

                    Comment


                    • #11
                      Her er en test med forskjellige batterier og proppeller på Us himax versjonen RC Groups - View Single Post - Himaxx 2812-0860 test stand data

                      Den himax´n som mosshobby har http://www.mosshobby.no/assets/big/759_image3.jpg

                      ligner ikke på den som selges i USA, som jeg har http://www.maxxprod.com/mpi/mpi-26_files/HC2808.jpg
                      What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                      Comment


                      • #12
                        Den motoren skal ha en 8X4,5 propel cirka. Denne motoren er forholdsvis lik AXI 22/12/20 Ca. samme strømforbruk og samme propel størrelse.

                        Det du skulle ha kjøpt var en http://www.mosshobby.no/pd2050072410.htm?categoryId=23 den tilsvare en AXI 22/12/34 som jeg selv bruker i en 3D kjerre på Ca. 320-340gram. AXI`en har Ca. 770gram trusth på en 10X4,7 og 3 lipo/li-ion forbruket ligger på Ca. 7A, fly tid på Ca. 20min!!!

                        Tipper at Himax`en er nesten lik på ytelse i forhold til AXI, kan være at jeg er litt på tynn is her. Men ut fra teknisk data på disse to motorene skulle de være nesten like.

                        Min personlige anbefaling er å gå for en AXI, da kan du være trygg på at du har en motor som levere varen!!!!
                        Damn these things are hard to fly!

                        Comment


                        • #13
                          Ok, bruker en 8x4 nå, men virker nok som den er i største laget egentlig, Ganske treg gass respons.

                          Skulle nok kanskje kjøpt hakket større motor, men siden tanken var å siden bruke den på en mindre modell ble det sånn da.

                          Er ikke disse Himax motorene kopier av Axi da??

                          Vekten på flyet havnet startklart på 328 gram

                          Comment


                          • #14
                            Himax outrunner motorene er "cirka" kopier av AXI. De har ca. samme turtall per volt og vekten er ca. lik!!!!

                            Har selv en Himax 2015-5400 innrunner motor, jeg er ikke imponert for å si det sånn!!! Den bruker mye mere strøm en AXI og trekker mye dårligere. Bruker den sammen med et GWS 6,6:1 gir og en 9X4,7 prop.

                            Jeg tror ikke at jeg kjøper flere Himax motore for å si det sånn
                            Damn these things are hard to fly!

                            Comment


                            • #15
                              Hvordan tror dere denne motoren ville passet på en Blade da????

                              Det er jo ikke noe hastighetsfly.

                              Hvordan fly bør jeg eventuelt kjøpe til denne motoren da???

                              Comment

                              Working...
                              X