Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektromotor problemer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektromotor problemer.

    Kjøpte et elektro trainer fly for litt siden. Vet ikke hvilket merke. (SIkkert noe skit) Det har fungert fint helt til nå. Når jeg gir gass står bare motoren å durer å lurer på hvilken vei den skal ta. Men når jeg hjelper den opp i fart kommer den plutselig og jeg kan regulere farten. Så snart jeg stopper opp motoren og vil ha den til å gå igjen så står den og durer igjen. Har målt spenning fra regulator til motor når den "skjelver" å den er på 9v (8,4 volt forsyning)
    Hva kan dette være? Det sammer skjer da jeg "bypasser" regulatoren med ekstern strømkilde.

    Forslag?
    På forhånd takk for gode svar

  • #2
    hei er absolutt ikke noen ekspert på elektro fly. men gennerel elektronikk. og for meg høres det ur som om motoren er ferdig. hvis den bare står og durer hvis du setter batteriet rett på motoren også så er det nok den.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Re: Elektromotor problemer.

      Originally posted by Session^
      Kjøpte et elektro trainer fly for litt siden. Vet ikke hvilket merke. (SIkkert noe skit) Det har fungert fint helt til nå. Når jeg gir gass står bare motoren å durer å lurer på hvilken vei den skal ta. Men når jeg hjelper den opp i fart kommer den plutselig og jeg kan regulere farten.
      Jeg hadde noe lignende på min Feries el. trainer i fra Kyosho, etter at den hadde gått med nesen først i .....

      Er motorfestet rundt motoren slik at den kan skyves bakover ved et litt ublidt møte med moder jord? Min "stanget" i brannveggen og dette gav nok friksjon til at akselen ikke klarte å dra i gang, når den først går var det greit, men effekten var redusert....
      Det er bare å løsne på klemmene og flytte motoren litt frem igjenn -> ut å fly! (Dette var den enkle løsningen)

      Har du en 300 motor med høy volt styrke er det ikke mange timene motoren varer, samt at glidelagrene ikke er bygget for høye turtall...

      Lykke til med utprøvingen!
      JAH@
      \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
      T-Rex 450XL
      T-Rex 500CF
      Styrker

      Comment


      • #4
        Høres riktig ut

        Dete høres ut som mitt problem ja. Kjøpe 400 motor med gir å suse på?

        Comment

        Working...
        X