Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner Compackt Control 10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Graupner Compackt Control 10

    Hei, holder på å teste ut Graupner sin regulator. Fikk godtilbud på en og kunne dermed ikke ungå å si nei.

    Har problemer med at den starter tidvis motoren feil vei. Den bremser ned og prøver igjen helt til den får den til å gå rett, men likevel lurer jeg på om dette er normalt??

    Ellers så har den en tendens til å "fuske" til noen ganger i lufta, har liksom ikke klart å sette fingern på når og hvordan en provoserer fram fusket så må nesten si at den kommer og går som den vil. Et og annet hakk i ny og ned.

    Ellers virker regulatoren virkelig bra. Utrolig fin og jevn throttlerespons. Like bra som børstemotor ( reklamen sier vel også dette )

    Ellers så er det Jeti sin nye 5kanaler motager som blir brukt for kominikasjon, så regner med at denne er fri for glitching. Hvis ikke antenneledningen bør legges utenfor depronkroppen?? Tror ikke den sperrer nå mye for motakerforholdene? Motormessig så er det Apache cdrom motor som står i.

    Noen forslag til hva som evt er galt eller andre erfaringer ?
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Hadde en liten børsteløs motor der lagrene begynte å bli slitne så klokka med magnetene i fikk litt kast. Da opplevde jeg samme symptomene som du beskriver. ESC`en fungerte strøkent på andre motorer og den lille med dårlige lager i gikk i søpla. Kan være problemet ditt også, men ingen fasit Isak.

    Har ofte antenna inni kroppen på depron-dingsene mine uten å merke at det gir dårlig rekkevidde.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Javel, det er jo som kjent ingen lager i den Apache motoren, bare en messingforing De symtomene du opplevde, startet motoren feil vei til tider hos deg å ? ?

      Skal prøve å bytte ut en servo som står i flyet, har en liten misstanke om at den fusker litt. Og har uheldigvis opplevd flere ganger at servoer kan lage radiotrøbbel og forstyrrelser.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        Ja, den hogg i starten og gikk litt i hytt og pine og begge veger før den kom opp i fart. Etter som lagrene (messinglagre der også) ble enda mer slitne ville den ikke komme opp i fart heller.
        Jeg har jo hatt noen servoer som har gitt meg problemer, men har vel nevnt typen før: HS-55... Samtlige av de jeg kjøpte var spastiske, kanskje jeg som var uheldig med en serie?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Messinglageret mitt er på ingen måte sliten da. Men hadde sikkert vært greit å ha prøvd en annen motor for å sammenligne gange.
          Bruker en hs-55 selv og det er ikke den jeg har misstanker til, er vel heller en waypoint servo som ser ut til å fuske litt.

          Får kjøre motoren en stund til for så å kunne si noe om holdbarheten på lageret. Ligger i gjennomsnitt på 2 timer flyving hver kveld omtrent, så skal vel klare å få fram svakheter etterhvert.. ( hadde blitt mer flytid hvis jeg hadde fler batterier )
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment

          Working...
          X