Announcement

Collapse
No announcement yet.

får man kjøpt løse lipo celler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • får man kjøpt løse lipo celler

    lurte på om det går og kjøpe løse lipo celler noen plass for å lage egne pakker, da det kanskje blir billigere.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    da bør en vel ha bra peiling tenker jeg,,det vil si det er jo ikke vanskelig å lodde sammen noen celler, men en bør være veldig forsiktig i alle fall.

    det er jo alltid dette med balansering av celler da, vis du har utstyr og kunnskap til det bør det vel gå greit. er cellene ubalanserte kan fort en av de bli overladet og gå i fyr og flammer
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      hei

      jada man får kjøpt løse celler, www.aircraft-world.com feks. har løse celler.

      Det er egentlig ikke noe problem å lage egene pakker men det er ikke så veldig økonomisk egentlig..

      sigve
      Sigve Haugsnes

      Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


      sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

      Comment


      • #4
        Det er ikke anbefalt å lage lipo-pakker selv fordi det skal lite til før man ødelegger de. PolyQuest for eksempel selger ikke celler løst av denne grunn. Man risikerer å løsne "sekken" der ørene kommer ut. Jeg bygger ikke lipo pakker selv, men bygde alltid ni-cd pakker selv i gamle dager.

        Comment


        • #5
          Nå syns jeg ikke vi skal overdramatisere dette. Så lenge man vet hva man sysler med er ikke dette farligere enn å leke med mobiltelefonen sin.
          Mange som bygger pakker selv for å få akkurat den kombinasjonen man vil ha og de rette pluggene og det finnes masser å hente på nettet.
          det finns også gode byggetips.
          Sitter bl.a. et firma nede i Spania som selger celler, kabler, kontakter, balanseringsutstyr etc etc, skal se om jeg finner igjen linken.

          Å kortslutte batterier har alltid vært like farlig. Om man kjøper celler som er like skal ikke ubalanse være noe større problem enn på gamle NiCd eller NiMh pakker. Setter man i tillegg på en plugg for å lade hver celle enkeltvis så er det "a walk in the park"...

          Så vidt jeg kan skjønne så er ikke trådstarter helt blank....

          Comment


          • #6
            nei ser hverken lodding/lading som noe problem. har bla demontert en 3s2p pakke for å få to mindre 3s1p. og gennerelt drevet med elektronikk som hobby i 25ÅR(utdannet elektronikk ingeniør) Så det jeg mest lurte på var jo om det lønner seg økonomisk.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Funderte også på det av samme årsak og det var så lite å hente, om noe i det hele tatt, så jeg droppet det. I forhold til arbeidet involvert fant jeg det ikke lønnsomt og vanskelig å få tak i de kontakter jeg ville ha (balansering) var det også.

              Comment


              • #8
                ok takker for svar og info. er vel sikkert like greit å kjøpe ferdige pakker da
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Er det noen som forresten vet hvor man kan få tak i loddetinn som fester på den ene alu. leppa på lipoceller..
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #10
                    nei har lett etter det selv. har fått det til med sølvloddetinn men det sitter ikke så godt som det burde
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      acw har aluminiums loddetin for bruk på lipos..

                      http://www.aircraft-world.com/shopdi...LY+ACCESSORIES

                      sigve
                      Sigve Haugsnes

                      Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                      sigve.haugsnes.net
                      www.youtube.com/bergenflyer

                      Comment

                      Working...
                      X