Announcement

Collapse
No announcement yet.

Messerschmitt Bf 110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du kan lage din egen BEC regulator med en 7805 spennings regulator. Kan kjøpes på Clas Ohlson. Koster Ca. 25,- for 3 stk. De kan levere 5V og 2A Billig og enkelt. Best av alt de veier bare 2-3gram!!

    PS jeg så ikke deg Roy, i Møglestuhallen i dag? Vi var mange som hadde en kjempe dag

    Mvh
    Simon B. Nielsen
    Damn these things are hard to fly!

    Comment


    • #17
      Nå har jeg tittet og lest litt tester av bl.a. Actro motorene http://web.telia.com/~u15807174/motorer.htm
      Jeg blir litt fristet selv om de er en del dyrere enn Hyperion. Kan jo være at det svarer seg å "hoppe opp ett hakk" på kvalitetsskalaen
      Actro C 8, CL 6, CL 8 og 12-5 ser ut til å være motorer som kunne gå an -har noen erfaring med disse fra det virkelige liv ?

      Comment


      • #18
        Originally posted by Bonito
        Du kan lage din egen BEC regulator med en 7805 spennings regulator. Kan kjøpes på Clas Ohlson. Koster Ca. 25,- for 3 stk. De kan levere 5V og 2A Billig og enkelt. Best av alt de veier bare 2-3gram!!

        PS jeg så ikke deg Roy, i Møglestuhallen i dag? Vi var mange som hadde en kjempe dag

        Mvh
        Simon B. Nielsen
        Begynner å bli vel lokal denne tråden
        Men takk for tipset,Clas Ohlson skal oppsøkes snarest,lurer på hva de gjorde på det kjøpesenteret før den buttiken kom.?

        Nei har en på 8 År som syns modellfly er det kjedeligste i verden,har vært med fra 3 år men etter ca 3-4 år på stripa var det stopp.
        Så på søndag så var det "Charlie og sjokoladefabrikken" som gjaldt.
        Vennlig hilsen
        Roy.

        2,Biler.
        1,Leilighet.
        masse øl i kjøleskapet.
        + diverse innbo.

        Comment


        • #19
          Originally posted by astro
          Nå har jeg tittet og lest litt tester av bl.a. Actro motorene http://web.telia.com/~u15807174/motorer.htm
          Jeg blir litt fristet selv om de er en del dyrere enn Hyperion. Kan jo være at det svarer seg å "hoppe opp ett hakk" på kvalitetsskalaen
          Actro C 8, CL 6, CL 8 og 12-5 ser ut til å være motorer som kunne gå an -har noen erfaring med disse fra det virkelige liv ?


          Higher price dosn't always mean higher quality, astro...
          Ken Bates
          Never Mind the Label

          Comment


          • #20
            Hei astro.
            Har stor sans for 110'en. Har selv en Hs 129 snart klar med 2 PLetti Typhoon 15/10. Den er litt mindre, snaue 1,5m vingespenn, og rundt halvannen kilo. Jeg har også en MPX Magister med Hyperiom 1019/10. Ingen tvil om at du har plenty krefter med to av dem. Tror nesten at 12 viklinger er et bedre valg (mindre turtall, større propellere). Forslag til propeller: Varioprop 8B treblads og scale blader. Det holder nok i massevis med 3S LiPo.
            Har ellers en TwinStar II med to av de samme Plettiene, og har hatt endel problemer med BEC. Den er dønn upålitelig med strøm fra begge BEC'ene til mottaker. Jeg prøvde å klippe den ene strømkabelen, og da fløu den som en drøm i 3 minutter. BEC'en kuttet, antakelig pga at jeg har digitalservoer. Nå er jeg klar for nye tester med separat motakkerbatteri, og dersom det er vellykket, er jeg klar for UBEC. Det ser bra ut så langt. Venter bare på flyvær (og at elgjakta er over) for å teste.

            thorodd

            Comment


            • #21
              Jeg vakler mellom Actro C6 og Kontronik Kora 15-12 motorer, ca samme pris men Koraene er noe mer effektive. Når jeg får endelig pris på Kora motorene så får vi se hva det blir til.
              Effekt nok ja - massevis, bare moro det, er jo bare å trotle ned om nødvendig.
              Ellers så vurderer jeg om jeg skal sette inn retract på modellen eller ei. Vekta går jo opp hvis jeg gjør det og lette modeller flyr som kjent best. Samtidig så har en jo noe å gå på i forhold til orginalvekta på flyet (2 stk speed 600 og to stk 8x2500 NiCa) når det monteres to børsteløse motorer med samla vekt på 300g og ei LiPo pakke på ca 350g.

              Nå er jeg straks ferdig med å trekke FW 190, skal bare montere de siste servoene og motor og tank så er den klar.

              Comment

              Working...
              X