Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axi 2808-24 og Hyperion 30A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axi 2808-24 og Hyperion 30A

    vurderer å skaffe meg en axi 2808-24 til mini-funtanaen etter å ha sett mye skryt av motoren her på forumet.

    Spørsmålet er hvordan denne vil gå sammen med en Hyperion 30 ESC? Vil det være noe kompatibilitetsproblemer eller går forskjellige motorer og ESC sammen uavhengig av merke?
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    En sjelden gang kan det være kompatibilitetsproblemer mellom regulator og motor, men det er høyst uvanlig. Axi-motorene er bygd på nesten akkurat samme måte som Hyperion sine outrunners så det skal ikke være noe problem. Jeg har testet hyperion regulatorer med Hyperion X3019 outrunner og med CD-ROM motorer og det har vært helt problemfritt.

    Comment


    • #3
      Jeg har bruk AXI2212/20 i miniFuntana hele tiden.
      Fungert veldig bra, men jeg flyr nok mest frøkenflyging med den.
      Hyperion ESC er ukritiske i alle henseende, lette å programmere og bør kunne fungere problemfritt sammen med alle AXI'ene.

      Comment


      • #4
        Per:

        Er den AXI 2212-20 motoren du nevner sammenlignbar med en Hyperion 2213-20? Grunnen til at jeg spør er at jeg har hyperion motoren liggende, men hadde inntrykk av at den med sine 200W max kan være i minste laget for en mini-funtana? Vet ikke hva totalvekten blir, men regner med mellom 1/2 - 1 kg, omtrent i midten kanskje.
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          Originally posted by Alf Surdal
          Per:

          Er den AXI 2212-20 motoren du nevner sammenlignbar med en Hyperion 2213-20? Grunnen til at jeg spør er at jeg har hyperion motoren liggende, men hadde inntrykk av at den med sine 200W max kan være i minste laget for en mini-funtana? Vet ikke hva totalvekten blir, men regner med mellom 1/2 - 1 kg, omtrent i midten kanskje.
          AXi 2212-20 er nok i minste laget med tanke på å yte modellen full rettferdighet. Data om den finnes her:

          PAGE NOT FOUND | AXI MODEL MOTORS s. r. o.)

          Den kan vel vanskelig rates til mere enn 16A / 3s lipo altså omlag 160 watt.
          Jeg kjenner ikke Hyperionmotoren konkret, men tror jeg hadde gått for den.
          Min flystil er nok mere frøkenaktig som sagt.....
          Vel, flere watt til motor betyr økt batterivekt og jeg fant at til mitt bruk ble det AXI'n som ivaretok alle kompromisser.

          Comment

          Working...
          X