Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion 10A titan fra elefun, svidd lukt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion 10A titan fra elefun, svidd lukt.

    heisann. er det noen som har handla seg hyperion ESC fra elefun? jeg fikk min i dag, men når jeg opna posen, så lukta det svidd.. stram elektronikk lukt liksom, den er ikke brukt ut i fra ledningene jeg ser på. noen andre som har "lukta" det samme? slik at jeg kan slappe av litt.... blir litt skuffa. har jeg grunn til det?

  • #2
    Har kjøpt meg samme regulator fra Elefun. Kan ikke si jeg kjente noen lukt da. Den virket ihvertfall utmerket.
    Har du prøvd den?
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

    Comment


    • #3
      tror ikke du har noen grunn til bekymring. prøv den først i hvertfall.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        joda den fungerte den, men jeg synst hele greiene var litt merkeligt. blei etter sendt pga dei glemmte seg litt ut og ikke sendte med ESCen. så fikk jeg den i dag da. da var EScen i en plast pose, og manualen pent sammen krølla vedsiden av, i brevet. virka som om den var brukt.... får se hva dei sier. (elefun)

        Comment


        • #5
          Hyperion-regulatorene jeg har kjøpt kom i en plastpose (ziplock) med manualen brettet i posen. Det samme gjelder mottakerene og Castle Creations reglatorer.

          Comment


          • #6
            Originally posted by tahustvedt
            Hyperion-regulatorene jeg har kjøpt kom i en plastpose (ziplock) med manualen brettet i posen. Det samme gjelder mottakerene og Castle Creations reglatorer.
            samme her med en del ting jeg har kjøpt. de kjøper sikkert opp stort uten forpakning for å kunne selge det billigere til oss
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Hyperion varer kommer fra fabrikken som beskrevet her - Castle Creations regulatorer kommer ferdig innpakket fra fabrikken- uten lukt...
              Ken Bates
              Never Mind the Label

              Comment


              • #8
                ok, får se om elefun svarer på mailen sin, det lukter kasettspiller. eller når jeg var liten og kobla store batteri på små motorer, skikkelig stram lukt.... elektronik skal ikke lukte slikt når det er nytt, men takk for hjelpa!

                Comment


                • #9
                  Heisann!
                  Det hender at elektronikk lukter litt sånn, uten at det er noe galt.
                  Dette pg.a. at kretskort blir behandlet med forskjellige stoffer under fremstillingsprosessen.
                  Enkelte blir også lakket med en spesiell lakk og evt. silikon for å hindre kortslutning mellom f.eks. kretskort og tilhørende kjøleribber, ledninger etc. For ikke å snakke om innholdet av bromerte flammehemmere.... (Men det blir en annen diskusjon.. Under Miljø...)

                  Når denne lakken og stoffene har blitt varme, f.eks. under testing/QC så kan det begynne å lukte litt "skjeve røyskatter og bremseklosser".. Men dette er normalt, også under bruk den første tiden.

                  Pg.a. at den er pakket i plast vil lukten kunne bli "hermetisert", slik at den slår i mot deg når du åpner posen.
                  Last edited by Alfalfa; 09-11-05, 12:32.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Alfalfa
                    Heisann!
                    Det hender at elektronikk lukter litt sånn, uten at det er noe galt.
                    Dette pg.a. at kretskort blir behandlet med forskjellige stoffer under fremstillingsprosessen.
                    Enkelte blir også lakket med en spesiell lakk og evt. silikon for å hindre kortslutning mellom f.eks. kretskort og tilhørende kjøleribber, ledninger etc. For ikke å snakke om innholdet av bromerte flammehemmere.... (Men det blir en annen diskusjon.. Under Miljø...)

                    Når denne lakken og stoffene har blitt varme, f.eks. under testing/QC så kan det begynne å lukte litt "skjeve røyskatter og bremseklosser".. Men dette er normalt, også under bruk den første tiden.

                    Pg.a. at den er pakket i plast vil lukten kunne bli "hermetisert", slik at den slår i mot deg når du åpner posen.
                    Helt enig mener det ikke er noe å tenke på engang.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      nei nei, det er grett jeg bare lurte jeg. er så helsikens kjedeligt å få kapult utstyr men den lukta som en gammel kasset spiller asså det viktigeste er at den fungerer! noe som den gjorde. takker for alle svar!

                      Comment

                      Working...
                      X