Apace regulatoren som er satt inn nå takler i allefall 3 celler.. men klart turtallet blir mye høyere ved 1 celle til og da går det tyngre å svive jævelskapen rundt , derfor må man ned i prop størrelse for å få ned strømtrekket... Som du sier Tyor , er det antagelig batteri som er begrensninga her ...
Unconfigured Ad
Collapse
Tower Pro Bm 2408-21 , propellvalg
Collapse
X
-
har du såpass som ett digitalt multimeter som kan måle opp til 20a (er vel det normale) så kan du jo selv måle strømmen og prøve med noen propeller. er vel kanskje noen andre i nærheten som har noen å låne ut slik at du får teste. og da bare bruke så stor propell som du kan uten å overbelaste batteriet. Etter de målingene jeg gjorde i stad så måtte jeg ut å teste en gang til. fant igjen ett ampere meter som jeg ikke har klart å ødelagt enda (hmm trodde jeg hadde sprengt de jeg hadde) koblet opp og det var 10x7 propellen som satt på motoren så jeg tenkte greit å måle med den først. den trakk da 15A som sikkert er mere riktig. byttet til 9x6 propellen men da fikk jeg ikke motoren til å gå etterpå den bare hakket. sikkert en tråd som er gått inn til viklingene. denne motoren er både skeiv og bulkete etter mine forsøk å lære å fly seilfly hehe. tror jeg ville prøvd med 8x4 8x5 8x6 hvis jeg hadde vært dere. bare greit hvis man får målt at det ikke trekker så mye strøm at batteriet begynner å oppføre seg som brøddeigen til mor en varm sommerdag.
lykke til videre.Comment
-
Har ett digitalt multimeter, men det takler ikke mer enn max 10 amp , så får nok shoppe ett med tid og stunder. kjekt at ikke lipocellene blir seende ut som en utløst airbag , de tar så mye plass da .____________________
: -Exlex-
: Thor Arne Jensen
:::::::::::::::::::::::::::
[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)Comment
-
Sitter med en litt sur følelse jeg nå.
Det er en kjennsgjærning att jeg ikke har peiling på elektro-oppsett, men
begynner å tvile på om de som selger det er veldig kunskapsrike også.
Kjøpte en 20Amp regulator hos ett firma som hadde stand i Ekeberghallen, og ba fyren bak disken om å plukke ut ett passende batteri.
Jeg stolte på att batteriet han annbefalte klarte å gi den maksimale strømmen som regulatoren kunne håndtere.
Det viser seg vel nå att batteriet kun gir 10-12 Ampere mot 20 som jeg skulle ha.
Blir litt forbannet over slik jeg.
Jeg kommer ikke til å navngi firmaet, men blir vel selv ikke noen god kunde
dær.Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.Comment
-
Comment
-
Joda , men helt skivebom er det vel ikke da , motoren skal ikke tåle mer enn 13 A det er maks, men , batteriet tåler 10-12 A trekk , det er vel eget ansvar at man ikke setter opp med større propell så man drar batteri og motor over grenseverdiene. når det er sagt, så skulle duden som solgte batt kanskje anbefalt ett som tålte litt mer så det sto mer i stil med regulator og kunne hekte på en motor som tåler mer, det er jeg med på.____________________
: -Exlex-
: Thor Arne Jensen
:::::::::::::::::::::::::::
[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)Comment
-
Fyren som solgte utsyret viste ikke hva slags motor jeg hadde.
Jeg ba om ett batteri som skulle passe til regulatoren og det fikk jeg ikke.
Om ikke det er skivebom, så er det ivertfall ikke langt unna.Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.Comment
-
Ja hvis det var forutsetningen , da var det skivebom ja...
Har du amp meter som takler 20A Bjørn? spent på hva den proppen som sitter der nå trekker...____________________
: -Exlex-
: Thor Arne Jensen
:::::::::::::::::::::::::::
[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)Comment
-
Har ikke amp meter som takler det nei, men det står på ønskelista.Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment