Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kraftbetegnelse på børsteløs..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hva slags fly skal dette være?
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #17
      Originally posted by william123
      men så kommer problemet: hvis man ikke finner en elektromotor som snurrer f. eks 11x5 prop like fort som en glow motor, må man gå på en større propell. men hvis det ikke er plass til større prøpeller på flyet?
      Da kan man øke batterispenningen og bruke mindre propeller. Elektro er veldig fleksibelt.

      Comment


      • #18
        Originally posted by galmania
        Hva slags fly skal dette være?

        Er egentlig bare nysgjerrighet.. Har for hånden en brukt P51 mustang, egnet for rundt 90-størrelse 2-takt, og kunne vært artig og konvertere denne til elektro børsteløs. Men da jeg forløpig bare har en e-starter, ser jeg ikke på dette som veldig interessant enda.. Blir vel å gape over litt mye
        Jon D.

        Comment


        • #19
          Vet du tyngden på den mustangen. tror en axi 4130 ville gjøre susen på en slik. men hvis den ikke er over 5kg burde det gå fint med en 4120 også.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Originally posted by tyor
            Vet du tyngden på den mustangen. tror en axi 4130 ville gjøre susen på en slik. men hvis den ikke er over 5kg burde det gå fint med en 4120 også.

            Nei..vet desverre ikke det. Er ca 2 år siden jeg har sett den.. Det jeg vet om den er at den er hjemmekonstruert, og støpt i styropor\isopor eller noe i den duren. Han som har den innbiler jeg meg at fløy den med en 90-størrelse 4-takt, og dette ble visst i minste laget.

            Med det samme jeg sitter å skriver her, har jeg enda et spørsmål:
            Etter masse børsteløs surfing har jeg fått veldig lyst til og prøve dette på e-starteren. En børsteløs motor her vil jo også kunne brukes i mange andre modeller senere.

            Vet at det er vanlig å bruke den apache motoren med GWS-gir som Moss hobby har, men de har jo også en outrunner som er vesentlig billigere. Denne gir så vidt jeg skjønner m/gir 80 watt..dette burde vel gi plenty med power til en e-starter(Tiligere sagt i denne tråden: 100w per 1kg)?

            Av Great wings norge ble jeg anbefalt deres Tower pro 380 outrunner. Ved 8,4V(2s lipo) gir visst denne ca 395 g thrust. Vil dette si at den passer for modeller opp til 395 g, at den kan løfte 395 g, eller? Og viktigst: Blir dette noe moro på min 550g e-starter?

            Jeg legger til at e-starteren har det originale 400-motorsystemet per i dag.
            Jon D.

            Comment


            • #21
              har hatt formosa selv og den er vel like tung og stor som en e-starter. der brukte jeg den St motoren som elefun selger og den towerpromotoren som elefun ha. begge gir vel 600-700g thrust og det er nok til en e-starter i hvertfall. den tower pro motoren er jo også utrolig billig og kan jo være greit som første
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Originally posted by jondaeh
                Ved 8,4V(2s lipo) gir visst denne ca 395 g thrust. Vil dette si at den passer for modeller opp til 395 g, at den kan løfte 395 g, eller? Og viktigst: Blir dette noe moro på min 550g e-starter?
                Det betyr at den trekker 395g statisk, den kan ikke løfte det, men den vill holde det stille i luften.
                Sigve Haugsnes

                Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                sigve.haugsnes.net
                www.youtube.com/bergenflyer

                Comment


                • #23
                  Teoretisk, minus svinn, luftfriksjon mot flyet, vingene osv.
                  Geir Amund Lindberget

                  Comment


                  • #24
                    William, det er ikke noe problem.

                    For det første tviler jeg på at du ikke klarer å finne en som spinner propellen minst like fort som glow'en gjør. For det andre kan du med elektro leke deg med andre propellstørrelser, batterispenning, gir etc. Det finnes en rekke løsninger du kan bruke, og du kan til og med finne en løsning som passer for akkurat din måte å fly på. Men for å finne de løsningene bør du altså kjøpe Motocalc, eller Ecalc.
                    Anders Valland
                    Trondheim

                    Comment

                    Working...
                    X