Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen som vet om en web-shop (helst i Norge) som selger AXI 2212/12? Det virker som om alle "begynner" på 2212/20...
Hva med Mega børsteløse? RC400/15/5(6)? Og/eller AC 16/15/5-8?
Evnt andre ganske små (max 30mm dia.) børsteløse med 3.17mm aksel?
Jeg har handlet mye i utlandet tidligere, først og fremst fordi det var kronglete å finne ting i Norge. Vanligvis er det ikek mye å spare på det, om noe i det hele tatt. Det er masse styr, og masse ekstrautgifter til mva, FedEx (og andre langsomme haier). En gang fikk jeg til og med sendingen dobbelt opp, og det var ikke måte på hvor mye tid det tok å få rettet opp i dette, sendt tilbake, tilbakebetalt moms osv.
Får jeg tak i det jeg skal ha i Norge så velger jeg helt klart det, selv om det koster noen kroner ekstra. Og så hjelper det kanskje litt for å få "nærbutikkene" til å overleve også?
Forøvrig starter også espritmodels med 2212/20, og ikke 2212/12.. Jeg driver fortsatt og tester i Motocalc for å finne akkurat det jeg skal ha, så det er mulig jeg kan bruke 2212/20 i stedet. Uansett skal jeg ha 4stk av dem, så det blir ikke budsjett til å kjøpe et sett av hver og prøve meg fram. Skal bruke gear (som jeg allerede har) og 5-blads Varioprop (12C-13.9" - som jeg heller ikke finner i Norge..) på dem, så der blir det mulighet for finjusteringer på pitchen.
Jeg hadde faktisk tenkt å handle hos Griffin, som ser ut til å ha både bra priser og utvalg, men dessverre ikke 2212/12. Kanskje det eventuelt kan bestilles?
Dersom budsjettene er stramme så kan jeg nevne at jeg er vedlig fornøyd med mine 2 ST Model 2212 1000Kv. (Disse finnes med KV på 1000,1250,1500 og 3500. Disse får du for 369,- pr stk!) Jeg har også to Axi2212/26 som er supre motorer, men prisen er litt høy, selv om det ikke er noe å si på kvaliteten....
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
Fly og fly... Må vel mer karakteriseres som en flyvende platform - for fotografering.
Budsjettet er ikke så stramt at jeg ikke kan kjøpe AXI (eller en annen passende motor), men å kjøpe flere sett for å prøve ut hva som er best blir fort litt for dyrt... Det handler om maksimum løft/thrust, så jeg tror ikke jeg bør spare på "kruttet" for å spare noen få kroner.
Nei, dette er helt fra scratch. Faktisk et gammelt prosjekt som aldri ble gjennomført. Nå siter jeg med masse deler og diverse utstyr som bare ligger der til ingen nytte. Nå er fotobehovet større enn noen gang, så da våknet interessen igjen for å fullføre. I mellomtiden har både små, rimelige børsteløse/ESC, store Varioprop for begge retninger, og LiPo kommet, som gjør prosjektet mye enklere å gjennom. Ingen støping av propeller og mye lettere batterier
Bilder finnes ikke ennå. Foreløpig prøver jeg ut forskjellige konstruksjoner i 3D, med karbonrør osv..
Det er egentlig veldig enkelt. Mikses med Veetail Omni miksere
Motor foran (F) og bak (B) roterer vanlig, og de to til venstre (V) og høyre (H) den andre veien.
Yaw : Øk F og B og minsk V og H (eller omvendt)
Pitch Øk F og minsk B (eller omvendt)
Roll : Øk V og minsk H (eller omvendt)
Opp og ned gir seg vel selv...
I tillegg har jeg tenkt å bruke en gyro (HH?) for å stabilisere Yaw, og en FMA co-pilot for å hjelpe til med å holde den rettvendt og stabil.
Jeg vurderer muligheten for å få til en nødfallskjerm, og også et slags retract-system slik at kamera (med kraftig vidvinkel) kan henge fritt på undersiden uten å få med seg understellet på bildene.
Noen tips for dette?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment