Unconfigured Ad

Collapse

propel til glow på børsteløs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skjefen
    • Mar 2006
    • 93

propel til glow på børsteløs

Har lekt litt med forskjellige propeller på en outrunner børsteløs motor. "Beste" resultatet fikk jeg med en APC 8x6 til glow motor. Syntes det var den som trakk mest, har desverre ikke utstyr til å måle trekkraft. Er det noen spesiell grunn til at man bør bruke EP propeller på batteri motorer? Det eneste jeg liksom kunne merke var at det ble mere "tork" vridning med APC propellen.

Er sikkert flere som har spurt om det samme (håper at det er flere en meg som ikke er så veldig "smarte")

Trenger ikke noen "avhandling" bare en kort forklaring.

Takker på forhånd
    Roy Harald Amundsen
    Alias skjefen

u-can-do 3d Giant med FTL45
    Reactor 3d med 55AX
    hobbico twin star med 2X GMS40
    Extra funtiger med 46 AX
    Flip 25 med 25 FX
    katana v2 70 med 70T
    telemaster med 61.

edge 540 depron
    no liemit depron

Esky lama v4
    Kyosho consept 30

flere crawlere og masse 1:18 biler.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

jeg har selv prøvd litt forskjellig og fant da ut at en elektro propell og en fuel propell med samme størrelse og pich så trakk elektro propellen bedre. og det sies at de er mere effektive. det at du opplever mere "tork" som du skriver, vil jeg tro at kommer av at fuel propellen er solidere bygd og dermed tyngre. så momentet for å dra den rundt må bli større.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Glow-propellere er tyngre og sterkere og egner seg der elektro-propellere ikke klarer brasene.

Målte du effekt også? At den "drar" bedre sier ikke hvor bra den er med mindre man kun skal hovre. Pitch-hastigheten blir som regel glemt.

Comment

• erlend
        • Apr 2004
        • 528

Undersøkte for en stund sien og kom fram til at de forskjellige APC-propellene er laget for å gi høyeet effektivitet på forskjellige turtall.
        Fuel-propellene er mest effektive på et mye høyere turtall enn APC-E.
        APC-E er også mye lettere og ikke like solide som for eksempel APC-sport, men solide nok til elektromotorer.
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

Comment

Working...