Jeg sitter her og setter opp handleliste på 4 børsteløse motorer (AXI 2212/20 med gir ca 5:1) som jeg hadde tenkt å kjøre på en 4-5S LiPo-pakke (evnt xS2P). De vil trekke max 16A hver. Ingen servoer vil være i bruk, og jeg har ikke bruk for BEC.
Men dette ser ut til å være vanskeligere enn antatt. Det ser ut til at alle ESC med lav A (18-30) har BEC, og at den stort sett ikke kan kobles ut. Den eneste jeg har sett med utkoblbar BEC er Phoenix 25A, men denne ser ut til å utsolgt fra fabrikanten?
Er denne ESC virkelig det eneste valget man har for å kunne koble ut BEC?
Regner med at det ikke er så lurt å kjøre på med 4-5 LiPo med BEC innkoblet?
Alternativene mine er å gå ned til 3S, men da må jeg bruke AXI 2212/12, og da må jeg samtidig øke A på ESC'en (tyngre og dyrere igjen..), og må også bruke 3S2P.
Eller å kjøpe dyrere og tyngre ESC med OPTO, hvor jeg aldri vil bruke mer enn 1/4 av kraften
Kinkig valg...
Jeg ser JETI kommer med noen lovende nye SPIN ESC'er, men disse har jeg ikke funnet i salg noen steder.
Noen som vet noe om disse?
Men dette ser ut til å være vanskeligere enn antatt. Det ser ut til at alle ESC med lav A (18-30) har BEC, og at den stort sett ikke kan kobles ut. Den eneste jeg har sett med utkoblbar BEC er Phoenix 25A, men denne ser ut til å utsolgt fra fabrikanten?
Er denne ESC virkelig det eneste valget man har for å kunne koble ut BEC?
Regner med at det ikke er så lurt å kjøre på med 4-5 LiPo med BEC innkoblet?
Alternativene mine er å gå ned til 3S, men da må jeg bruke AXI 2212/12, og da må jeg samtidig øke A på ESC'en (tyngre og dyrere igjen..), og må også bruke 3S2P.
Eller å kjøpe dyrere og tyngre ESC med OPTO, hvor jeg aldri vil bruke mer enn 1/4 av kraften

Kinkig valg...
Jeg ser JETI kommer med noen lovende nye SPIN ESC'er, men disse har jeg ikke funnet i salg noen steder.
Noen som vet noe om disse?
Comment