Unconfigured Ad

Collapse

Nicad cutoff med Lipo batteri

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pleym
    • Dec 2001
    • 909

Nicad cutoff med Lipo batteri

Jeg har liggende en 3 år gammel Jeti 40A kontroller for børsteløs motor. Denne regulatoren har ikke cutoff for lipo, og det jeg lurer på er om jeg kan få noe problemer med å bruke den med Lipo celler.

Regulatoren har automatisk cutoff instilling for Nicad, og jeg skal bruke den med 3S lipo.

Jeg flyr alltid med timer på throttlestikka, og aldri helt til cutoff slår inn uansett, så det jeg frykter er at den kan finne på å kutte for tidlig. Hvis den kutter for sent er jeg happy

Noen erfaringer?
  • dagauss
    • Dec 2005
    • 121

Cut-off vil nok slå inn for sent.

Nicad, og NiMH har større spenningsfall før cut-off trigges, tror derfor du er "trygg".

Bare land trygt før LiPo'en er tom...
    heltpropell.com
    Trondheim MFK

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Dersom du skulle finne ut at du alikavel ønsker cutoff: http://www.dimensionengineering.com/SmartBEC.htm.
      Da får du ekstern BEC på kjøpet.
      Fred Larssen

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Dette høres bra ut, da blir det prøvetur til helga tenker jeg.

Pleier å sette timeren på en verdi jeg vet er godt innenfor mulig flytid, og så ser jeg hvor mye jeg får ladet på etter et par turer på samme lengde. Deretter er det bare å justere opp tiden.

Det var forsåvidt en smart dings den andre der. Er det noen i norge som forhandler slikt?

Comment

• dagauss
          • Dec 2005
          • 121

Ja, stilig dings!
          Men for en 3S lipo, for du en helt grei, ny 30A regulator til den prisen på ebay.
          heltpropell.com
          Trondheim MFK

Comment

• flarssen
            • Jan 2005
            • 1842

Originally posted by pleym
            Det var forsåvidt en smart dings den andre der. Er det noen i norge som forhandler slikt?
            Tror ikke det. Det spiller vel forsåvidt ingen rolle så lenge det er en(!) dollar i frakt. Jeg bestiller alltid en (uten cutoff) om gangen for å unngå moms.
            Fred Larssen

Comment

Working...