har nå endelig fått somlet meg til å kjøpt en regulator til en axi4120/18 som jeg har hatt liggende. kjøpte en titan 50 opto. Bruker dere plugger mellom regulator og motor eller lodder dere ledningene sammen? har kjøpt deans for å ha mellom batteri og regulator. har testet den såvidt på ett 15cellers nicd batteri og med en 14x8 prop fikk jeg ca 6000rpm holder det til å slenge inn i en 40size cub eller må jeg ha kraftigere batteri.
Unconfigured Ad
Collapse
trenger noen tips om plugger osv
Collapse
X
-
Jeg bruker 3,5mm gullkontakter på alle regulatorer og motorer da jeg har flere motorer/fly enn regulatorer, men ved å lodde ledningene sammen blir det litt mindre tap.
Det oppsettet du nevner er vel i snaueste laget, men det er jo bare å prøve. Blir det for lite kan du f.eks. prøve en APC E 14x10 og 5 cellers lipo.Fred Larssen -
bruker også 3,5 mm gullplugger. fungerer utmerket.
er spessielt kjekt å ha hvis man skulle kræsje. da kobler motoren seg selv løs og river ikke med seg regulator og andre ting, hvis motoren løsner.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
takker for svarene. i følge en thrust kalkulator jeg fant på nettet skulle det turtallet på den propellstørrelsen gi nesten 2kilo thrust. burde vel holde til en cub på 2.5kilo
skal ha annet batteri etterhvert har bare ikke råd nå
enig med deg der WIlliam kan være kjekt med plugger jeg.Comment
-
Har du prøvd denne: http://www.drivecalc.de/ ? Den har motoren din i databasen slik at du kan "prøve" ulike propellere uten å måtte kjøpe dem.Fred LarssenComment
-
hei den var fin. fikk ca 350w og ca 6000rpm på den. målte også ca6000rpm så det stemmer sikkert bra men 350w er vel litt lite. bør vel ha 200w/kilo for å fly ett sånn fly som cub hvis det ikke skal bli for kjedeligskal se litt mere på den. har en 16x6 propell. men vet ikke om den blir for stor til flyet. cuben er jo ganske høy. det blir jo uansett lipo etterhvert. bare morsomt å få prøvd den.
Comment
-
gjorde noen nye målinger nå med det gamle nicd batteriet mitt. det holdt 15v under belastning og da gikk det 26A det blir da 390w målte turtallet til 6900rpm heheComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment