Unconfigured Ad

Collapse

Sammenligning børsteløs/børstemotor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arntum
    • Sep 2002
    • 252

    #1

    Sammenligning børsteløs/børstemotor

    Hei.

    Kan noen fortelle meg hva en Himax C2812-1200 (Axi 2808/20) kan sammenlignes med i børstemotor. Er det omtrent som en 480 børstemotor eller sterkere/svakere?

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no
  • william123
    • May 2005
    • 2330

    #2
    for det første så er axi 2808 kraftigere en himax. axien veier ca 70 gram og himaxen ca 50 gram. men selvom himaxen veier midre en axien vil jeg tro at den er ganske mye sterkere. har en slik himax i et fly på 500 gram. det drar rett til himmels med 10x5 prop
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment

    • arntum
      • Sep 2002
      • 252

      #3
      Men tilbake til spørsmålet mitt: Sammenligning med en 480 børstemotor??

      Arnfin
      ........................................
      Fly:
      Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
      Seamaster (Irvine 53 2-takt)
      Wingo (Phasor 15-3)
      Soarus Sports El.glider (600 børste)
      E-Starter (Axi 2212-24)
      ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
      C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
      Formosa (Himax C2812-1200)
      Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
      Cessna Skywagon 185 elektromodell
      Heli:
      Twister Bell 47
      Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
      Radio:
      Graupner/Jr MX-12
      Spektrum DX7

      mail: arntum@broadpark.no

      Comment

      • william123
        • May 2005
        • 2330

        #4
        kratfigere vil jeg tro
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment

        • arntum
          • Sep 2002
          • 252

          #5
          Lurte nemlig på å sette en slik motor i Wingo'en i stedet for det tunge oppsettet jeg har. Hva tror du om det, William?

          Arnfin
          ........................................
          Fly:
          Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
          Seamaster (Irvine 53 2-takt)
          Wingo (Phasor 15-3)
          Soarus Sports El.glider (600 børste)
          E-Starter (Axi 2212-24)
          ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
          C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
          Formosa (Himax C2812-1200)
          Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
          Cessna Skywagon 185 elektromodell
          Heli:
          Twister Bell 47
          Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
          Radio:
          Graupner/Jr MX-12
          Spektrum DX7

          mail: arntum@broadpark.no

          Comment

          • william123
            • May 2005
            • 2330

            #6
            tja, det er jo ikke plass til mere en 8" prop. vet ikke om det vil bli så veldig mye sprekere. antakelig hadde en 2808/24 med 8x8 eller 8x6 prop blitt bra.
            hvis jeg hadde hatt en 8" prop nu skulle jeg ha testet litt med den himaxen, med det har jeg ikke
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment

            • arntum
              • Sep 2002
              • 252

              #7
              William.

              Får du tak i en slik propell, vil du teste det ut??

              Arnfin
              ........................................
              Fly:
              Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
              Seamaster (Irvine 53 2-takt)
              Wingo (Phasor 15-3)
              Soarus Sports El.glider (600 børste)
              E-Starter (Axi 2212-24)
              ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
              C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
              Formosa (Himax C2812-1200)
              Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
              Cessna Skywagon 185 elektromodell
              Heli:
              Twister Bell 47
              Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
              Radio:
              Graupner/Jr MX-12
              Spektrum DX7

              mail: arntum@broadpark.no

              Comment

              • Haldor
                • Nov 2004
                • 499

                #8
                En s480 maxer ut på rundt 150W og med en dårlig motoreffektivitet (<65%)

                Dvs hvis din Axi trekker mer enn 115W så vil du nok ha en sterkere kandidat i Axien kontra s480'n.
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment

                Working...