Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystisk oppførsel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mystisk oppførsel

    Hallo

    Jeg har en WilBeast som jeg har brukt den orginale gearede motoren og en GWS 300 Li (for Li-Po). Dette har fungert veldi bra hele tiden. Men i går beggynte plusselig regulatoren å kutte strømen til motoren etter en stund. Batteriene var nyladede.

    Hva kan være feil, er det motoren som begynner å bli slitt og trekker mer fra batteriet, eller er det noe annet som kan være muffens? Noen vært borti noe slikt?
    Cheers,
    Tore, Alta

  • #2
    har vært borti lignende men da var det batteriene som holdt på å ta kvelden. de sank dramatisk i spenning under last. kan være en ide å måle spenninga på batteriet under belastning for evt å utelukke det.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Kjenner ikke flyet eller motor, men er det en børste motor er nok sjansen for at den trekker mer Amp ganske stor. Derfor kutter regulator.
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment


      • #4
        Originally posted by Seiler`n
        Kjenner ikke flyet eller motor, men er det en børste motor er nok sjansen for at den trekker mer Amp ganske stor. Derfor kutter regulator.
        Og dette gjør den når den er slitt?
        Har brukt dette flyet med børstemotoren i hele sommer... Og det har vært bra til nu...
        Cheers,
        Tore, Alta

        Comment


        • #5
          sjekk strømtrekket ved full gass. og se om batteri spenningen synker unormalt. har du merket om regulator blir veldig varm? tror ikke det er motoren som gjør det. ikke hvis det virker som den gir den effekten den skal før regulatoren kutter i hvertfall
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Purple,

            Jeg er enig i det som er sagt her, du må sjekke strøm og spenning under belastning. Det du kan gjøre er å belaste batteriet med f.eks. en 12V/21W pære, og så måle spenningen på hver celle i batteriet. Spenningene bør være like eller i allefall innom noen titalls mV av hverandre. Finner du en celle med betydelig mindre spenning, er denne nok på tur å ryke - eller behøver ekstra lading.

            Har du muligheter for det, kan du jo lade hver celle hver for seg, og se om det gjør noen forskjell.

            Lykke til!

            Mvh
            Taylorcraft
            ____________________________________
            Given enough power even a brick will fly.
            But the lighter the brick, the better it flies!

            Comment


            • #7
              Bruker du 2s eller 3s Lipo? evt. hvor store celler (mAh)

              Du kan jo ganske enkelt prøve å bytte til ett nummer mindre propell og se om problemet løser seg.

              Comment


              • #8
                Originally posted by purple
                Og dette gjør den når den er slitt?
                Har brukt dette flyet med børstemotoren i hele sommer... Og det har vært bra til nu...
                Jeg er enig med resten av gjengen om å måle batteriet ditt først. Men min motor tok kvelden, og jeg fikk de symtomene der.

                Prøv et annet batteri hvis du har eller kan låne for å teste hvis du ikke har utstyr til test.
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment

                Working...
                X