Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av regulator ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av regulator ?

    Heisan, når det gjelder elektro er jeg rimelig fersk

    Jeg har en Easystar som jeg skal ha et kamera i, jeg tenkte og putte i en Mega 16/15/4. Jeg vil ha thrust fremfor høy hastighet, hvilken kombo av propp/reg/2s eller 3s lipo ?

    Når det gjelder reg. er det vel visse kombinasjoner som funker bedre
    en andre mtp. glitcher/forstyrelser? Er ute etter en reg. av god kvalitet.

    Noen forslag i fra elektrofolket

    Mvh
    Roger

  • #2
    den mega mororen er vel designet mest for fart og ikke thrust. hadde en slik i en stryker tidligere og det gikk fort! brukte 6*4 APCE og hyperion titan 30A regulator (husk soft timing). tipper thrust var 5-600 gram på 3s lipo og ca 200W effekt (ca 20A strømtrekk)

    kjenner ikke Easystar, men ville nok gått for en annen motor med noe lavere kv. skal du ha mega kunne du kanskje prøvd 5 eller 6 turns? tror du da ville fått mer av effekten ut som thrust fremfor fart (med en større propelldiameter enn 6")

    vis denne modellen har propellen på ryggen er det kanskje begrensninger på propelldiameter?
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      Er jo flere (mange) som ikke er så glad i Titan-regulatorene... selv om Hyperion motorene er god valuta for pengene er enkelte regulatorer litt humørsyke. Vi er flere som opplever at dem bare nekter å gi full gass i blant.

      Kjøp en Jeti Spin du, da får du en regulator med switched BEC innebygd som er i stand til å drive mange servoer selv om du vil bruke den i et større oppsett i framtida. Ikke noe problem å ha 6 standard-servoer på et 5S LiPo-oppsett. Da slipper du å tenke på UBEC eller separat RX-batteri.

      Jeti er vel den av de "rimelige" regulatorene som har den beste softwaren ombord, min favoritt. Koster litt mer enn de rimeligste men det eneste jeg har hatt å sette fingeren på i oppsett med Jeti er anelsen jaging på gassen rundt 1/4 gass i noen tilfeller. Men da skal det nevnes at jeg gjerne kjører med så høy timing som anbefalt... kan være at motorene går smoothere med softere timing, og man mister bare bagatellmessig med turtall. Slurv og tyning fra min side

      Men for all del: mange av de rimeligere regulatorene vil gjøre en OK jobb i EasyStaren! Bare husk (som Alf nevner) at man MÅ kjøre soft timing på den Megaen, siden der er så få poler.
      Megaen er en kraftplugg, men det aner meg at du burde hatt den i girboks... Cobri girboksene er meget bra og støysvake. Problemet blir nok plass til propell med nok diameter bak på modellen din...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg har målt litt og det er nok max 6" proppel det er plass til.
        Har kikka igjennom manualen til Jeti Spin, kurant pris var det også.

        Noen forslag til andre børsteløse, som egner seg bedre en Mega'en ?
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Hovedproblemet ditt blir at du ikke får mye thrust uten stor propelldiameter...
          Så hvis det er max 6" du får plass til er nok Megaen et greit valg. Du får bare laste med pitch så det blir nok Watt til motoren, og være snill med gasspådraget når den flyr.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            enig med joo der, har du kun 6" til rådighet er den nevnte 4 turns megaen et bra valg. med 4 toms pitch laster du den til ca 80% av max strøm kapasitet på 3s lipo.
            Alf Surdal
            Hovsherad

            Comment

            Working...
            X