Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svei av en 50A ESC idag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svei av en 50A ESC idag.

    Både motor og ESC har vært med i en kjempesmell. Mistet bakplaten på min Hacker B40 motor. Fikk bestilt og byttet denne. Skulle derfor foreta en liten test. Etter å ha kjørt motoren på veldig lavt turtall noen få sekunder begynte det å ryke av HP 50A ESC'en. Kan ikke se noe skade på den, men den er nok klar for dynga.

    Kan det være noe galt med motoren også ? Kunne ikke se at den var skadet inni når jeg satte på bakplaten.

    Vil jo helst ikke svi av flere regulatorer.
    Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
    Hyperion Yak 55 SP 25e-class
    Superzoom fra www.el-fly.dk
    T-Rex 450 SE V2

  • #2
    Auda!

    - Du vet at denne røyken er den magiske substansen som får din ESC til å virke? Slipper du den ut er den garantert ødelagt...

    Tror nok du skal teste ESC'en med en annen motor, men koble gjerne lamper i serie mellom motoren og regulatoren bare for å være sikker på at du ikke brenner noe mere.

    Det kan være at motoren fungerer som den skal, og at en eller annen komponent i regulatoren har blitt slått løs - og årsaker problemet. Har du muligheter for det, kopler du opp motoren til en boremaskin og snurrer den på ca. tusen omdreininger mens du måler vekselspenningen mellom de tre forekjellige kablene. Er spenningene dønn like, kan motoren være OK - uten at jeg tør å love det til 100%!

    Håper du finner feilen og kan rette den uten større problemer og kostnader.

    Mvh
    Taylorcraft
    ____________________________________
    Given enough power even a brick will fly.
    But the lighter the brick, the better it flies!

    Comment

    Working...
    X