Announcement

Collapse
No announcement yet.

bm2408-21 og xpower 15-18a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bm2408-21 og xpower 15-18a

    Er det noen som har erfaring med dette oppsettet. Tenker spesielt på programering av esc , hvordan gjøre dette eventuelt om noen har link for mere informasjon , fant lite på nettet ved søk etter denne esc. Mulig den har annet navn.

    Skal brukes sammen med en formosa i første omgang deretter blir det vel en vertigo. Forrige eier mener at denne motoren er noget dårlig, Må nok belage meg på å benytte samme esc på senere modeller, men er den en annen motor å anbefale. Har ett Lipo EVO20 2s1p 1800mAh batteri , om det egentlig betyr noe siden det er esc som bestemmer det meste. Om jeg nå endelig har skjønt el drift rett. Mye informasjon som sier meg lite ennå.

    Current på denne esc er 15a , med max 18a (30sec)

    kai

  • #2
    Kjenner ikke de sakene...

    Men: FP-batteriet passer brukbart i en Formosa men er alt for tungt for Vertigo.
    Det mer "perfekte" til Formosa er egentlig et 3S1800 (med børsteløs motor) mens man i Vertigo bruker 2S700 eller 3S450-700
    Last edited by joo; 14-09-06, 05:54.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg kjenner ikke så godt til Formosa, men blir ikke 2 celler for lite? Jeg har brukt denne motoren i en CC Lee Cub og en Kyosho Ferias, men da med 3 celler. Synes det må være såpass med power, bruker en APC 8x4 propell. Motoren er oppgitt til å trekke 13A med den propellen, min trekker ca 16A. Ved å bruke 2 celler vil du miste ca 40W sammenlignet med mitt oppsett. Tror kanskje også den regulatoren kan bli litt liten, 15A vil være på grensa og tror nok du kommer til å fly mye med full gass...
      Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
      Graupner Trainer 400 (OS .46)
      CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
      Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)

      Comment


      • #4
        Det skader ikke at formosaen akkurat nå vil være snill i oppførselen. Skal muligens få sjekka den senere idag om så vind og bilen er sammarbeidsvillig.

        Mao finne batterier rundt 700 til 1000 som kan passe i en vertigo. Ekke lett å pare dette sammen hehehe

        Comment


        • #5
          Formosan fløy meget rolig, ikke så mye futt i den, vertikal med 2s 1800 er vel ikke helt oppnåelig. Etter første møte med terra firma ble batteriet noe bedre plassert av seg selv på magisk vis ( ivaffal ikke det piloten egentlig ville oppnå der og da ) .Men dog formosaen var bedre balansert. Etter det andre møtet med terra firma ble det noget mindre lett å fly , må bruke noe uhu por ser det ut som , + noe lim en ikke hadde der og da + ett rorhorn . jaja en dag lærer man kanskje å ikke bruke så store utslag med for lite fart i for lite høyde.....-......... Men på den annen side kjøpet var med den hensikt å ha deler nok til en vertigo senere i høst.

          Comment

          Working...
          X