Unconfigured Ad

Collapse

Børsteløs. Hvilken effekt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torstein
    • Nov 2005
    • 344

Originally posted by william123
    dessverre stemmer ikke dette helt. en 3S lipo pakke klarer ikke å levere 11 v under hard last. så hvis man sier ca 10,2 til 10,6 V under last burde du få et ganske så riktig tall. selvfølgelig kan du få en 3S pakke til å yte 11V men da kan man bare trekke noen få A av pakken avhengig av størresle.
    Jeg tror vi er enige her. Kv er en måleparameter for en motor. Beregningene er korrekte. En motor i normal drift vil derimot neppe oppnå dette teoretiske turtallet, slik som william123 er inne på. Det er derfor jeg skisserer at resultatet "trygt kan rundes av til 75000 o/min.", fordi vi fremdeles ikke er ved de resultatene vi vil se i virkeligheten. Både motorens og batteriets egenskaper vil resultere i lavere verdier.

Et spørsmål er også om motoren vil overleve et såpass høyt turtall i lengden.

Torstein

Comment

• JonV
      • Apr 2005
      • 232

Da har jeg bestilt 1 stk børsteløs motor med KV8000 tall til min teamlosi mini-t.

Enden på visa er vel X brente drev og ikke minst drivaksler :S

Men prøves må det.
      ellers så kan jeg kansje kaste inn motoren i strykeren om alt går åt skogen.

Produkt Mamba 25 regulator og KV8000 motor
      Jon T Vatn
      http://www.fg-racing.net
      Norway Oslo Romsås.

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

For å spare drevene setter du ESC til soft-start!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• JonV
          • Apr 2005
          • 232

Etter hva jeg har skjønt så kommer ikke det til å hjelpe noe spesielt da bilen kommer til å bli helt syk å kjøre.
          Drar wheelies så det synger så WheelieBar blir nok must da bilen flipper selv i så godt som toppfart.

Filmsnutt av samme bil som jeg har med samme motoroppsett.
          Film snutt Ca 6Mb
          Jon T Vatn
          http://www.fg-racing.net
          Norway Oslo Romsås.

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

OK JonV, tenkte du hadde mekket om en bilmotor til bruk i fly. Når det sitter en propell på er det mest i gasspådraget man belaster mye, men i en bil vil jo hjulene hogge og slippe hele tiden. Så da er det ikke noen vits i softstart, du rensker nok gearene etter et hopp med gassen i bånn likevel
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...