Unconfigured Ad

Collapse

Programering av Cutoff Volt på ESC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tailbait
    • Aug 2006
    • 117

Programering av Cutoff Volt på ESC

Hei

Er det noen som har et Jeti Programming kort eller tilsvarende som kunne Programmere om

min 25 Amp Dynam ESC for meg ?

Den er fra fabrikken Programmert til å kutte på (2.75V/ per celle)

Det er etter hva jeg har lest meg frem til for lavt den bør kutte på (3.0V/per celle)

Den mulighet for begge og måtte selvfølgelig være satt på (2.75V/ per celle)

Hadde satt meget stor pris på det da jeg ikke har noe særlig lyst til å ødelege mine lipo batterier med de farer det det kan medføre...

Som takk kan jeg tilby å tegne noe på Autocad eller så kan jeg tillby teigning av Tailbait et Funfly

med trykk på FUN

et fly jeg selv har konstruert og som er bygd og flydd av flere

se linken under

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=12341
    Last edited by tailbait; 09-10-06, 12:29.
    A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Kan Dynam ESC programmeres med Jeti ADV programmeringskort?

Står ikke noe om hvor du bor i landet, men jeg har både programmerings-kort og JetiBox osv hvis det kan hjelpe. Men kortet koster vel under en femtilapp om jeg ikke husker feil.

Ja, 2,75 Volt/celle er nok farlig lavt. Spesielt på siste generasjon LiPo, mens den gamle typen (8C-ratet) ikke var på langt nær så ømfintlig for så lav spenning under last. 3 Volt under last er laveste man skal bruke nå til dags.

PS: Om du finner noen som setter opp ESC`en din så husk de andre parametrene som settes samtidig! Tenker på timing, start, brems etc.

PPS: slett den siste setninga i innlegget ditt, ikke god tone å reklamere med "crack".
    Last edited by joo; 09-10-06, 04:42.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• william123
      • May 2005
      • 2330

det står ingenting i manualen til ESC at man kan programere via JETI prog. card eller JETI Box. tvilder derfor på at det er mulig. for å programere ESC må du bare lære deg de forskjellige bevegelsene på throttlestikken.

link til manual (pdf fil)

hvis du ikke får til å programere kan du sende regulatoren til meg, så kan jeg gjøre det for deg...hvis du vil
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• tailbait
        • Aug 2006
        • 117

Advanced Programmer for your Dynam Brushless Speed Controller.

Finner flere steder at dem passer sammen som hand i hanske

Bant annet har det stått i noen Reviews av katana ep som leveres med Dynam motor og ESC

Etter hva jeg har lest meg til er det ikke mulig å programere Dynam ESC
        Cutoff Volt på en sikker måte.

Om i det i det er hele tatt mulig med å bruke forskjellige bevegelser på throttlestikken ?

I hvertfall vil jeg føle meg mye tryggere med et Jeti ADV programmeringskort

sitat:

hvis du ikke får til å programere kan du sende regulatoren til meg, så kan jeg gjøre det for deg...hvis du vil
        :sitat slutt

Takker for tilbudet, men har fått låne et Jeti ADV programmeringskort så da er jeg i mål

se linkene

Last edited by tailbait; 09-10-06, 19:51.
        A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

flott at det ordnet seg!
          trodde virkelig ikke at det gikk ann å programere via prog card til Jeti siden det ikke sto no i manualen. må si jeg ble rimelig overrasket
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Jeg tvilte sterkt jeg også, som du ser i første svaret mitt william123
            Men vi hadde en trivelig og lang prat i går kveld og jeg fikk se linker der dem selger Jeti`s kort sammen med Dynam ESC.

Dynam er et merke jeg aldri har brukt, men Jeti-kortet mitt går i posten til tailbait i kveld så får vi vel høre om det gikk bra. Man lærer stadig noe nytt... Og så er det viktig at folk kommer seg i lufta, programmeringskortet er backorder over hele linja for tida virker det som.

Kan hende Dynam bruker samme software og prom osv som Jeti, et lisensprodukt parallellprodusert for andre markeder? Vet ikke jeg.

Om dere leste Theodors review på elektro-konverteringskitet til Raptor som ble releaset for et par måneder siden skal det bare et skjevt nærsynt blikk til for å se at motor og ESC er Jeti, men det står ikke på gadgetene

Comment

• Celtic-Griffin
              • Oct 2004
              • 873

And this is perhaps why Jeti have now started packing their card with their ADVANCE ESCs and not as separate items...
              Ken Bates
              Never Mind the Label

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Originally posted by Celtic-Griffin
                And this is perhaps why Jeti have now started packing their card with their ADVANCE ESCs and not as separate items...
                Betyr det at man ikke vil få kjøpt programmeringskortet som løs enhet i framtida Ken?

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Et godt tips uansett om du får til programmeringen er lipoalarm....

Comment

• Celtic-Griffin
                    • Oct 2004
                    • 873

Originally posted by joo
                    Betyr det at man ikke vil få kjøpt programmeringskortet som løs enhet i framtida Ken?
                    Probably not after current stocks are depleted....at least that is how I read the situation (could be wrong of course)...I have just received a new shipment of Jeti ADVANCE and all have a program card included...

Seems logical, why should Jeti support second rate clones...
                    Ken Bates
                    Never Mind the Label

Comment

Working...