noen som har kommentarer til hva som passer best til en 120size sea fury. prisen på de er lik så den ser vi bort fra. hvis jeg har skjønt rett så klarer cyclonen seg med 4-6s lipo mens pjs skal ha 7-10s samtidig så trekker vel da cyclonen mere strøm.
Unconfigured Ad
Collapse
pjs 3d6000 vs. cyclon elite 18
Collapse
X
-
har blitt frelst såpass at jeg har lyst til å prøve mere i hvertfallNå er det mulig jeg har vært veldig uheldig med de glow motorene jeg har hatt. men har hatt 5 forskjellige asp/sc motorer. og av de så er det bar en .25 som jeg har vært fornøyd med. de andre har hverken jeg eller alle de som har hjulpet meg fått til å gå ordentelig. de har det med å stoppe i lufta. noe som ofte har endt opp i harde landinger eller krasj. nå er det mulig det hadde fungert med dyrere glow motorer. men da er det ikke noe dyrere med elektro heller. det 40 opsettet jeg har på ouya´n nå det kostet meg rundt 1700kr for motor/esc/batteri og det drar bedre en den .40 motoren jeg hadde på den før. når det gjelder den sea fury´n så skal det sies at jeg også vurderer en zenoah 20ccm eller mvvs 26 bensin til den.
Comment
-
Kom på at jeg ennå ikke hadde sendt deg det lovte bildet av hvordan PJS`ene ser ut. Men nå er det med! Her ser du tydelig hvordan propellfestet er når spinneren er fjernet.
I ditt tilfelle betyr det at du må bygge en motorboks på motorspantet på Seafuryen så hele motoren stikker gjennom cowlinga med PJS. Dette er jo litt spesielt, og det passer ikke på alle typer modell. Blant annet har du ikke noe annet valg enn å bruke original spinner og foldepropell.
Begge motorene er i "3D/motorseiler"-segmentet og drar store sleiver. På min PJS5000 står det en 17x9 Aeronaut CAM Carbon
Cyclonen er jo med innebygd gearbox, har sikla på en sånn selv for å bruke i en motorseiler på 3,2 meter men tror det blir for MYE motor med Elite 18! En Elite 10 passer nok bedre for meg. Har ikke hørt de gearede Cyclonene i drift, bare 160-utgaven som sitter i en 1/4-skala Cub som sleper seilflya våre opp. Det aner meg at der vil være en del lyd i gearet (metall...?). Men den passer sannsynligvis flyet?
Hadde et gearet oppsett i en liten Mustang-lookalike der jeg brukte metall planetargiret til AXI. Lyden minte mistenkelig mye om er RR Merlin... knallfint bråk!
Men som sagt, har aldri hørt Eliter i drift...Last edited by joo; 14-10-06, 18:58.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
takker for bilde og svar joo. da ser det ut som cyclonen er bedre egnet av praktiske årsaker. den kan jo kjøres på mindre antall celler også i følge produsenten. 12-18nixx og det må da bli omtrent 4-6lipo? legger ved en pdf fra hjemmesiden til produsenten. så hvis noen har ett batteri og propell forslag så kom med det. hadde foresten vært veldig greit om jeg kunne brukt min titan opto 50 esc foreløbig av økonomiske grunnerAttached FilesComment
-
Hmm, er innom MfN igjen jeg... måtte innom sidene til Cyclon og så en tur "under trappa" og se på esker og tenke på om jeg kunne ta Phasoren ut av motorseileren og sette den over i en Extra. Og så handle en Cyclon Elite...og så ... ja... vel leggetid! Og enda har jeg ikke dekorert min nye EasyGlider ferdig til morradagens kos.
Var jo en grei tabell du hadde der. Bare å velge antall celler du vil kjøre og finne propellen.
Her er forresten en tabell fra Cyclon sin hjemmeside: http://www.cyclonbrushless.com/cyclon-sommaire.html
Som du ser skal det kunne sveive rundt med 3S også, men da blir det mye strøm for å få opp effekten! Ikke bra, opp med celleantallet og ned med amperene.
Trår du til med 5S eller gjerne 6S bør den bli veldig effektiv og du kan utnytte nesten hele potensialet selv om du setter 50A som max amp. (Selv om den kan yte 40% mer i korte burst, på bekostning av effektivitet)
50A med 5S gir deg et input på 850 Watt. Så må du ta med en faktor til i forhold til det "vanlige" regnestykket der vi sier 200Watt/kilo for å fly OK: oppsettet er gearet og vil gi deg langt mer drag fra null, mer bunndrag!
Ulempe: ikke regn med at farten vil bli gedigen i stup, men du verden for en takeoff
Eneste jeg ikke liker i oppsettet er ESC`en . Har ikke så god erfaring med Titan 50 på max last... men det kan være at de jeg har (bare to) er sære. Men har opplevd fading når jeg ligger på øvre grensen...
Husk en ting om du kjøper Cyclon: dette er en inrunner med få poler så timingen MÅ settes lav! 0-4 grader tenker jeg. Ellers kan du skade motoren.
Får stikke ut og lakke de siste stripene nå!Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment