Unconfigured Ad

Collapse

Beste oppsettet for 3D/hovring Low timing eller High timing ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tailbait
    • Aug 2006
    • 117

Beste oppsettet for 3D/hovring Low timing eller High timing ?

Har en Dynam A22-15M outrunner Kv 1050 6-17A den har 12 stk mangneter. Med Dynam 25A regulator på 3s LiPo, har to batterier 15C og 20C.

I en katana som veier 470 g.

Propeller er Slow fly 10 x4,7.

Den hovrer på Ca 60% gass med Low timing (standard innstilling på ESC).

Føler ikke behov for mer power enda, mulig senere.

1. Hva gir lengst flytid ved hovering?

2. Vill High timing gi mindre forbruk ved halv gass eller mer forbruk over hele registret ?

3. Vill High timing korte ned levetiden på utstyret ? i såfall Ca hvor mye ?

På for hånd TAKK

Tailbait
    A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Det greieste hadde vært om det hadde vært en "Auto"-funksjon, men det har du jo ikke så... Lav eller høy.

Lav timing blir aldri feil, men med din motor ville jeg brukt høy timing.
    Fordi: det kan gi litt mer power-output fra motoren din og man vil oftest ha tilgang til alt av krefter systemet kan levere. Noen ganger er det knapt målbar effektøkning med høy timing i forhold til lav, andre ganger er det merkbart mer power.
    Fordeler med lav timing: om man flytter ESC`en over til en inrunner er man fremdeles sikker, siden høy timing er skadelig for inrunnere med få poler. I mange tilfeller er der ikke mye mer krefter å hente med høyere timing... og effektiviteten i systemet blir ofte bedre med lav timing. Kanskje man kan fly lengre med lav timing.
    God effektivitet: mest mulig av power inn til motoren kommer ut til propellen.
    Så for å svare kort etter min ringe viten:

1: Hvis du ikke har marginalt med power for å hovre vil lav timing gi mest flytid. (Bedre effektivitet, sannsynligvis, men ikke garantert)

2: Sannsynligvis mer. Men som forklart; ikke nødvendigvis.

3: Nei, ikke med din motor. High timing kan kun skade inrunnere med få poler i følge det jeg har lært de siste 3 åra.
    Last edited by joo; 16-10-06, 17:16.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tailbait
      • Aug 2006
      • 117

Er fornøyd med poweren ved lav timing og er ute etter lengst mulig tid i lufta.

Så det blir lav timing for meg.

Tusen takk for svaret.

Programmerer ESCen i kveld.
      A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

Comment

Working...