Unconfigured Ad

Collapse

valg av batteri og propell til cyclon elite18

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

valg av batteri og propell til cyclon elite18

har bestilt en cyclone elite 18 som skal brukes på en warbird på ca 4kg med vingespenn på 180cm er det noen som kan hjelpe med valg av batteri og propell. da jeg ikke aner hva som vil fungere best. vil jo gjærne ha litt speed på ett sånn fly her er link til cyclone sin hjemme side http://www.cyclonbrushless.com/index.htm

og her er litt mere data
    Hobby Shop Near Me, RC Airplanes, Telescopes, RC Vehicles, Drones .

har en titan 50 opto regulator. men den blir vel kanskje for liten den skal takle 5s og 50A kontinuerlig.

kan jo også nevne at jeg har 2 stk 4s 4000mAh batterier som evt kan brukes som 8s. men det blir kanskje for høy spenning til den igjen.
    Last edited by tyor; 17-10-06, 14:48.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

fikk dette tipset på rcgroups

The Kv with the gearbox is 390. It's capable of around 1200 watts. So it sounds like it's pretty much in the same class as an AXI 4130/16. I'd try a 16x10 APC E prop with 6s lipos capable of 60 amps

er det noen som har noen kommentarer til det eller høres det greit ut. er helt grønn på disse store beistene jeg
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    + diverse små ting

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5878

Har du prøvd www.motocalc.com ? Det gir deg ett godt utgangspunkt for beregningene.

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

har sett på det programmet men det ble så mye tall og knapper at jeg skjønte egentlig mindre også fant jeg ikke cyclone motoren der.

men jeg vil få en belastning på 37A og 6100 rpm med en 16x10 på 6celler. det er ikke mer en 740w. høres litt lite ut på ett fly på over 4kg.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

Du bør gå for større propell eller helst gå opp til 6S. Har en 4130 med Kv 328 som jeg skal kjøre på 6S med APC-E 16x10 og håper på å havne rundt 40A.
          6S er greit da de fleste regulatorer takler dette (men desverre ikke de minste laderene...).
          Fred Larssen

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

var jo 6s og 16x10 jeg skrev i den forgie posten ? noe som skal gi omtrent 37A og det blir vel ca 750w noe som jeg tror ken bli litt lite. det flyr sikkert men tror ikke det blir så mye overskudd.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Sorry, synet er visst ikke hva det en gang var....
              Valg av propell er ikke alltid enkelt. Ofte mangler disse kalkulatorene enten data for motor eller propell. En ting er å havne på en passe effekt, en annen ting er å få et passe forhold mellom thrust og pitch speed. Den beste (og dyreste) måten er å skaffe seg ulike propeller og prøve seg fram...
              Fred Larssen

Comment

Working...