Skal ikke plage dere med for mye OT, men har ett prosjekt på gang, der jeg skal bygge meg en platespiller. Planen var å bruke en børsteløsmotor ment for fly. Grunnen til dette valget skyldes det høye momentet en slik motor har. Pluss at den støyer veldig lite. Naturlig nok kommer jeg ikke til å kjøre på samme turtall som det gjøres på fly.
Så kommer problemstillingen. Denne motoren må kunne regulers, slik at den holder rett hastighet. Giroverføringen er gitt, så motoren må reguleres elektronisk (Hz) Hvordan er regultorene som man kan få kjøpt sammen med motorene bygd opp? Blir hastigheten regulert digitalt eller finnes det et fysisk pot, sammen med en servo, (regulerbar motstand) som gjør denne jobben.
Har dere noen tips til motorer og eventuelt regulator?
Mvh Per Arne
Så kommer problemstillingen. Denne motoren må kunne regulers, slik at den holder rett hastighet. Giroverføringen er gitt, så motoren må reguleres elektronisk (Hz) Hvordan er regultorene som man kan få kjøpt sammen med motorene bygd opp? Blir hastigheten regulert digitalt eller finnes det et fysisk pot, sammen med en servo, (regulerbar motstand) som gjør denne jobben.
Har dere noen tips til motorer og eventuelt regulator?
Mvh Per Arne
Comment