Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Klapp-propeller, altså slike som legger seg bakover når motoren er av, trenger ofte brems for å klappe sammen helt. Hvis du ikke har brems vil luftstrømmen spinne propellen slik at sentripetalkreftene holder bladene ute. Blader ute = mer luftmotstand.
Hvis du har giret motor bør du være sikker på at bremsen er "myk", dvs. at den slås gradvis på. Hvis det er en av/på-brems risikerer du å strippe tennene på giret.
En ting til: de fleste ESC'er (electronic speed control) har ikke kontinuerlig brems, den bare slås på et kort øyeblikk for å stoppe propellen. Grunnen er at hvis du flyr med fast propell så vil luftstrømmen forsøke å spinne propellen. Da fungerer motoren som en generator som forsøker å lever en strøm inn i ESC'en.
Bremsen er rett og slett en kortslutning av motoren, slik at den jobber mot seg selv. Det virker i kort tid, men er uheldig over lang tid. Derfor vil en fast propell stoppe, for så å begynne å spinne igjen hvis du bruker brems.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment