Noen som kan komme med eksempler på et børsteløst oppsett til en 60 size akromodell på ca 3800 gr? Må være motor, regulator, batteri og lader til en grei pris.
Unconfigured Ad
Collapse
Børsteløst oppsett til 60 modell
Collapse
X
-
Bra saker:
- Actro 32-4 motor (2.500.-) (snacks)
- Jeti 77Adv ESC (1.600.-)
- 2x4S4350 FlightPower LiPo (8S) (1.650x2 = 3.300)
Her får du noe som er på nestøverste hylle, snacks som fungerer og går kjølig.
Billigere men bra:
- AXI 4130/20 (1200.-)
- Jeti 77 ADV ESC (1.600)
- 2x4S4350 FlightPower LiPo, (8S) 3.300.-Absolutt ikke NLF-medlem lenger! -
Kan ikke gjøre stort mer enn å stille meg bak Joo's forslag! Actro-motorene viser seg og være noen svært arbeidsvillige motorer. Kanskje ikke de mest effektive, men de flytter enorme mengder luft gjennom seg, slik at motstanden i viklingene beholdes lavt. I forhold til for eksempel en Hacker-motor, som er mer effektiv, men blir varmere.
Flightpower er etter IMHO kongen på haugen innen LiPo nå til dags, ingen tvil fra min side om det.
Comment
-
Hvis du ønsker å presse pris finnes det en fin butikk i Hong Kong som leverer alt utstyret du ønsker svært rimelig. Rundt 1000kr for 8S 4400mAh batteri (4*4S 2200), helt ok regulator til 40 dollar og et enormt utvalg av motorer, f.eks. HXT50-65-350 til 51$. Jeg bruker tilsvarende utstyr i flere modeller og de fungerer nydelig. Regulatorene kan være litt hostete i oppstarten men utover det fungerer de perfekt for meg. Spesielt store batterier blir fort en økonomisk vegg, og 3300 for ett sett gir ikke akkurat noen økonomisk gevinst kontra fuel. Kan jo være kjekt med to eller tre sett så en får flydd litt også.-----------
BengtComment
-
Originally posted by bengternHvis du ønsker å presse pris finnes det en fin butikk i Hong Kong som leverer alt utstyret du ønsker svært rimelig. Rundt 1000kr for 8S 4400mAh batteri (4*4S 2200), helt ok regulator til 40 dollar og et enormt utvalg av motorer, f.eks. HXT50-65-350 til 51$. Jeg bruker tilsvarende utstyr i flere modeller og de fungerer nydelig. Regulatorene kan være litt hostete i oppstarten men utover det fungerer de perfekt for meg. Spesielt store batterier blir fort en økonomisk vegg, og 3300 for ett sett gir ikke akkurat noen økonomisk gevinst kontra fuel. Kan jo være kjekt med to eller tre sett så en får flydd litt også.Comment
-
Originally posted by tahustvedtHar du en link?
Var litt usikker på om det var greit å poste siden de ikke akkurat er en sammarbeidspartner til sidene her. Noen liker butikken (meg bl.a.) andre hater de og har hatt problemer med bestillingene. Hadde en periode fast to bestillinger i lufta derifra, og har enda ikke hatt noen problemer. Se opp for karaktergivingen på produktene, en får nemlig rabatt for gode tilbakemeldinger.-----------
BengtComment
-
Har akkurat fått en forsendelse derfra; 80A HV (12S) ESC, 25A ESC, programmeringskort til disse, 4 lange servoskjøtekabler og frakt til under Kr. 900,-! Innehaveren har et noe frynsete rykte men later til å ha skjerpet seg. Har fungert greit ved de bestillingene jeg har gjort. Web-shopen er prima i motsetning til mange her til lands...Fred LarssenComment
-
Tusen takk for gode råd og tips. Må sjekke Hong kong!!!Hilsen Hans Petter Yttergård...
Happy20-Mk Kato
Rainbow-Pilot
Mighty Knight-Marutaka
Antares-Simprop
Supra Fly 25-Pilot
Electra-CG
Calmato sports-Kyosho
Venus 40-GP
Laser 200-Sebino models
Proxima-ReichardComment
-
Går litt i surr med alle disse betegnelsene, er det noen som kan forklare litt omkring Lipo, regulator og børsteløs og deres "tall og bokstaver"?? Hvor mange volt er f.eks. en Lipo celle?
Bengtern; kan du nevne et eksempel på oppsett fra Unitedhobbies til min modell, med motor,regulator og batteri og lader??Hilsen Hans Petter Yttergård...
Happy20-Mk Kato
Rainbow-Pilot
Mighty Knight-Marutaka
Antares-Simprop
Supra Fly 25-Pilot
Electra-CG
Calmato sports-Kyosho
Venus 40-GP
Laser 200-Sebino models
Proxima-ReichardComment
-
En fulladet lipo celle skal maksimalt ha en spenning på 4,2V og må aldri utlades under 3,0V (3,2V anbefales).
Størrelsen på børsteløse motorer fremkommer ofte i modellbetegnelsen. Desverre er det to måter å gjøre dette på; enten diameter og lengde på statoren eller diameter/lengde på motorhuset. Det er størrelsen på statoren med viklinger som sier noe om hvilken effekt man kan forvente at motoren kan yte.
Den nevnte HXT35-36 har en ytre diameter på 35mm og en lengde (uten aksling) på 36mm. Den har en stator som er 28mm i diameter og 14mm lang. AXI angir statorstørrelsen på sine motorer, slik at en AXI2814 vil være like stor.
En passe motor i ditt tilfelle kan være HXT50-55 som jeg antar er like stor som en AXI 4130. Den har høy Kv (500 RPM/V) og er derfor egnet for lavere celleantall (5-6S). Dette gjør igjen at du kan klare deg med en rimeligere regulator.
Propellstørrelse og flytype spiller også en viktig rolle så det er vanskelig å gi noe eksakt svar på hva du trenger.
Her er et oppsett som kan yte rundt 1 KW. Batteriene kobler du i parallel og serie slik at du får en 6 cellers pakke på 4400 mAh.
4 x https://www.unitedhobbies.com/UNITED...idProduct=2045Fred LarssenComment
-
Unitedhobbies er en grei butikk. Het forøvrig Asiaex og var på ebay før. Innehaver er som nevnt en ordentlig rotekopp som det går mange historier om på flere forums. Har handlet fra der 5-6 ganger og må si jevnt over at kvaliteten er grei. Motorene er greie, Batteriene er greie men regulatorene er ikke helt i toppsjiktet for å si det snilt. Bruker motorer fra dette nettstedet i flere av mine modeller. Billige 4-taktere der også. Kan være laaaang leveringstid.Mvh Andreas L.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment