Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar9 FS One

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tenkte jeg skulle dele denne tråden med dere.
    En del av det som står der er det hold i, andre ting er det ikke hold i, slik jeg ser det i hvert fall, uten at jeg skal fremstå som noen form for fasit (for det tror jeg ikke finnes i slike saker). Sjekk forøvrig det første svaret/kommentaren fra FSOneDev på "reviewet".

    Folk får bestemme selv hva de vil tro på. Noen sier at modell x, y og z oppfører seg helt ulikt på simulatoren og i virkeligheten mens andre sier de oppfører seg ulikt. Noen (trådstarter i tråden jeg linker til) baserer seg på en halv times testing mens andre har flydd den mer, andre ikke i det hele tatt og baserer seg på hva andre har sagt, eller enda værre, hva de bare tror.

    G3 vs FSone vs G3.5 (FSone comparison review) - RCU Forums

    Eneste sikkre konklusjon er at uansett om en kjøper G3.5, AFPD eller denne så blir en sikkert fornøyd med en del ting og mindre fornøyd med andre ting.

    Jeg har også pløyd igjennom noen sider i en annen LANG(!) fs1 tråd. Det ser ut til at det kommer beskrivelse på hvordan en kan lage sine egne panoramascenarier, som i AFPD, samt at det RYKTES at det vil bli mulig å lage egne modeller, men dette tar jeg med en pall med salt. Det som er sikkert er at det kommer add ons etter hvert samt at det ser ut som utviklerene har prober ute på rcu og at de tilsynelatende er interessert i å lytte på oss brukere i videre utvikling av patcher osv.

    Kommentar til tråden det er linket til:
    - Gresset har ulik lengde og kontur i de ulike scenariene og gir dermed variabel effekt på flyene under taxing.
    - Noen av panorama scenariene kunne de kanskje vurdert å latt være å ta med, andre igjen er svært bra. Tenker da i forhold til å lage 3d objekter det går å kollidere med osv.
    - Merk at fs1 krever mindre "maskin" for å "gli" sett i forhold til G3.
    - Editoren er enkel å bruke for den som bare skal gjøre enkle forandringer som å sette CG, vekt, tyngde ol. For den som ønsker å gå mer i dybden krever det litt mer hjerneaktivitet, dog ikke på grensen av å sprenges for å oppnå ønsket effekt. Med normale engelskkunnskaper er det ikke noe stort problem å oppnå ønsket effekt, men det kunne vært godt med en bedre manual på dette området.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #17
      Tenkte jeg skulle dele denne tråden med dere.
      En del av det som står der er det hold i, andre ting er det ikke hold i, slik jeg ser det i hvert fall, uten at jeg skal fremstå som noen form for fasit (for det tror jeg ikke finnes i slike saker). Sjekk forøvrig det første svaret/kommentaren fra FSOneDev på "reviewet".

      Folk får bestemme selv hva de vil tro på. Noen sier at modell x, y og z oppfører seg helt ulikt på simulatoren og i virkeligheten mens andre sier de oppfører seg ulikt. Noen (trådstarter i tråden jeg linker til) baserer seg på en halv times testing mens andre har flydd den mer, andre ikke i det hele tatt og baserer seg på hva andre har sagt, eller enda værre, hva de bare tror.

      G3 vs FSone vs G3.5 (FSone comparison review) - RCU Forums

      Eneste sikkre konklusjon er at uansett om en kjøper G3.5, AFPD eller denne så blir en sikkert fornøyd med en del ting og mindre fornøyd med andre ting.

      Jeg har også pløyd igjennom noen sider i en annen LANG(!) fs1 tråd. Det ser ut til at det kommer beskrivelse på hvordan en kan lage sine egne panoramascenarier, som i AFPD, samt at det RYKTES at det vil bli mulig å lage egne modeller, men dette tar jeg med en pall med salt. Det som er sikkert er at det kommer add ons etter hvert samt at det ser ut som utviklerene har prober ute på rcu og at de tilsynelatende er interessert i å lytte på oss brukere i videre utvikling av patcher osv.

      Kommentar til tråden det er linket til:
      - Gresset har ulik lengde og kontur i de ulike scenariene og gir dermed variabel effekt på flyene under taxing.
      - Noen av panorama scenariene kunne de kanskje vurdert å latt være å ta med, andre igjen er svært bra. Tenker da i forhold til å lage 3d objekter det går å kollidere med osv.
      - Merk at fs1 krever mindre "maskin" for å "gli" sett i forhold til G3.
      - Editoren er enkel å bruke for den som bare skal gjøre enkle forandringer som å sette CG, vekt, tyngde ol. For den som ønsker å gå mer i dybden krever det litt mer hjerneaktivitet, dog ikke på grensen av å sprenges for å oppnå ønsket effekt. Med normale engelskkunnskaper er det ikke noe stort problem å oppnå ønsket effekt, men det kunne vært godt med en bedre manual på dette området.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #18
        Jeg har funnet side om de har test 5 forskjellig Rc simulator.
        Her er:http://www.flightsimulator.de/load.p...article&sid=16

        Men det er tysk språk, Ikke engelsk.

        Comment


        • #19
          Originally posted by olai
          Jeg har funnet side om de har test 5 forskjellig Rc simulator.
          Her er:http://www.flightsimulator.de/load.p...article&sid=16

          Men det er tysk språk, Ikke engelsk.
          Nå var jeg nødt til å bruke babelfish for å skjønne sammenhengen men jeg syntes den testen var bortimot ubrukelig. Den sier bare noe om hva som er inkludert og svært(!) kort hvordan det fungerer. En test som sa noe ala "dersom du ønsker X så gir du et poeng til sim Y", "dersom du legger vekt på egenskap Z gir du et poeng til sim N", "Legg så sammen poengene til hver enkelt sim så ser du hvem som scorer høyest". Det hadde vært noe det...

          Blir forøvrig ikke overrasket over at AFPD havner langt opp på lista siden er så utbredt og utbygd. Husk at det fantes en AFP versjon før de slengte på D'en. Samme med Realflight, den har jo også eksistert noen år og gjennomgått flere forbedringer. Noen blir vel kanskje til og med forarget over at de har plassert AFPD forran Realflight...

          Nå har jeg logget snart 15 timer på FSOne og det mangedobbelte på AFPD og jeg mener i hvert fall at FSOne ikke står noe tilbake for AFPD, om en ser bort i fra berget av fly som er mulig å laste ned til AFPD, men vi får nå se etter hvert hva de får til med fsone. Sett i forhold til sammenligningen det er linket til over vet jeg ikke hva det skal bety, betyr det at FSOne burde ligget på toppen, at AFPD skulle ligget på bunnen eller om de begge skulle ligget midt på...? Nok et eksempel på at du antagelig blir fornøyd åkke som og at det er smak og behag som vil være avgjørende faktor.

          Det jeg egentlig lurer mest på er hvordan FSOne er på helidelen sett i forhold til G3.5...føler jeg kommer litt til kort på den saken.
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #20
            Sjekket siden til fsone og fant dette:
            The new FS One Wireless Sim Adapter offered by Spektrum is designed to work with the FS One Precision RC Flight Simulator. Once the adapter is bound to a Spektrum DX6 or DX7, radio users can operate the sim wirelessly. It also allows users to take advantage of the software in the transmitter and eliminates the hassle of any wires. Visit SpektrumRC.com now for more details.

            Nå mener jeg at jeg har brukt den såpass at jeg har fått et litt bedre bilde av den. Jeg er fortsatt veldig godt fornøyd med den som treningsredskap.
            Som "spill" hvor ting som grafikk/oppbygging etc. er viktigst så har jeg en ting å sette fingeren på. Dersom du flyr på et felt med f.eks trær og du flyr rundt de så vises flyet forran treet til tross for at avstanden tilsier at du er bak. De har klart å unngå dette i både afpd og g3 så hvorfor de ikke har fikset dette i fsone? Nå er jo ikke målet å fly i ring rundt trærne eller i de for den saks skyld men dette kunne vært fikset mener nå jeg. Bare så det er sagt, det er ikke noe stort problem å avstandsbedømme bort til treet, og flyr du for nære så går det jo galt...
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #21
              Det har kommet en oppgradering på helikoptrene.
              Feilen som nå er fikset er blandt annet:
              - autorotasjoner fungerte dårlig, det var for lite moment i rotoren i tillegg var det umulig å hente opp igjen noe turtall på lange autorotasjoner, den benyttet kun det lille momentet som var i rotoren og ignorerte de aerodynamiske prinsippene. Dette virker det nå som er i orden, eller i hvert fall mye bedre.

              - motoren bogget ikke i det hele tatt, om en tok lange climbouts å så var resultatet en spinnvil hastighet og motorturtallet bare økte. Nå merker en at turtallet synker ørlitt dersom en er litt brå på stikkene eller måker på med pitch. Jeg syntes fortsatt det er litt lite men nå er jeg vant med å sette opp helikopteret med max pitch så en må avpasse dette selv.

              De har også kommet (eller kommer er vel mer riktig å si) en "Flight Pack" med noen nye fly og helikoptre:
              FS One Hangar Pack #1

              Key Features

              10 New Aircraft models
              All software patches to date included


              Overview

              The first Hangar Pack to add even more aircraft to FS One. This latest edition includes ten new planes and helis from your favorite brands, including Hangar 9, E-flite and Align. You’ll be able to fly aircraft that are only available on FS One such as the T-REX, Blade CX2, Blade CP Pro and the Hangar 9 P-51 and F-22 PTS.


              The T-REX 450SA from Align is sure to be one of your new favorites. It is the most advanced ready-to-fly 3D mini heli available. And the F-22™ Raptor® PTS™ is modeled after the Air Force’s newest stealth fighter.And as always, with the Hangar Pack, you still get all the same great features that you did with the original aircraft.


              Hangar 9 F-22 PTS

              Hangar 9 P-51 PTS

              Hangar 9 40-size Cub

              Hangar 9 ShowTime 50

              E-flite Brio 10

              E-flite Extra 260 3D

              E-flite Blade CP Pro

              E-flite Blade CX2

              Align T-Rex 450SA

              Supra (full house sailplane)

              ----------------------------------

              Jeg syntes det mangler et segment i fsone og det er imac modeller. Bortsett fra edgen og ultimaten som er der fra før er det lite å ty til for de som liker slike modeller.
              Det er også noe sparsomt med helikoptre syntes jeg, spesielt nå som jeg har brukt den ei god stund. Det at de legger til trex 450 som "vår nye favoritt" syntes jeg sier noe om at de er på jakt etter nybegynnere og folk som liker små elektrosaker.

              De har brukt lang tid på denne utvidelsespakka, og når det kun kommer 10 nye farkoster, ingen nye flystriper og ei heller fix på problemer som at en kan fly forran enkelte objekter uansett hvor langt unna en fly eller å fikse de litt for trege menyene så blir jeg litt skuffet. Jeg vet liksom ikke om jeg skal gidde / tørre å vente på neste pakke og håpe på at den er bedre eller om jeg skal kjøpe meg en ny simulator med det første. Ikke fordi simulatoren i seg selv er dårlig men fordi de

              1-bruker lang tid på å få ut nye produkter/tillegg (de skal visstnok ha innsett dette selv og ansatt flere folk)
              2-fordi jeg savner en del flytyper og modeller (det er f.eks kun en jet modell).

              En ting er i hvert fall sikkert, helidelen ble mye bedre, i hvert fall ut i fra den halvtimen jeg har testet den etter oppgraderingen.
              Last edited by esmel; 12-10-07, 11:25.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #22
                Jeg har et spørsmål ang bruk av JR 9xII som controller i Fs-One. Skal jeg beholde alle de mixene som ligger i programmet, eller nullstille disse og la JR'n mixe??
                Stein Løberg

                Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
                Honey Bee CP2
                Honey Bee King 2
                Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
                JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
                FS One Sim

                Comment

                Working...
                X