Tenkte jeg skulle dele denne tråden med dere.
En del av det som står der er det hold i, andre ting er det ikke hold i, slik jeg ser det i hvert fall, uten at jeg skal fremstå som noen form for fasit (for det tror jeg ikke finnes i slike saker). Sjekk forøvrig det første svaret/kommentaren fra FSOneDev på "reviewet".
Folk får bestemme selv hva de vil tro på. Noen sier at modell x, y og z oppfører seg helt ulikt på simulatoren og i virkeligheten mens andre sier de oppfører seg ulikt. Noen (trådstarter i tråden jeg linker til) baserer seg på en halv times testing mens andre har flydd den mer, andre ikke i det hele tatt og baserer seg på hva andre har sagt, eller enda værre, hva de bare tror.
G3 vs FSone vs G3.5 (FSone comparison review) - RCU Forums
Eneste sikkre konklusjon er at uansett om en kjøper G3.5, AFPD eller denne så blir en sikkert fornøyd med en del ting og mindre fornøyd med andre ting.
Jeg har også pløyd igjennom noen sider i en annen LANG(!) fs1 tråd. Det ser ut til at det kommer beskrivelse på hvordan en kan lage sine egne panoramascenarier, som i AFPD, samt at det RYKTES at det vil bli mulig å lage egne modeller, men dette tar jeg med en pall med salt. Det som er sikkert er at det kommer add ons etter hvert samt at det ser ut som utviklerene har prober ute på rcu og at de tilsynelatende er interessert i å lytte på oss brukere i videre utvikling av patcher osv.
Kommentar til tråden det er linket til:
- Gresset har ulik lengde og kontur i de ulike scenariene og gir dermed variabel effekt på flyene under taxing.
- Noen av panorama scenariene kunne de kanskje vurdert å latt være å ta med, andre igjen er svært bra. Tenker da i forhold til å lage 3d objekter det går å kollidere med osv.
- Merk at fs1 krever mindre "maskin" for å "gli" sett i forhold til G3.
- Editoren er enkel å bruke for den som bare skal gjøre enkle forandringer som å sette CG, vekt, tyngde ol. For den som ønsker å gå mer i dybden krever det litt mer hjerneaktivitet, dog ikke på grensen av å sprenges for å oppnå ønsket effekt. Med normale engelskkunnskaper er det ikke noe stort problem å oppnå ønsket effekt, men det kunne vært godt med en bedre manual på dette området.
En del av det som står der er det hold i, andre ting er det ikke hold i, slik jeg ser det i hvert fall, uten at jeg skal fremstå som noen form for fasit (for det tror jeg ikke finnes i slike saker). Sjekk forøvrig det første svaret/kommentaren fra FSOneDev på "reviewet".
Folk får bestemme selv hva de vil tro på. Noen sier at modell x, y og z oppfører seg helt ulikt på simulatoren og i virkeligheten mens andre sier de oppfører seg ulikt. Noen (trådstarter i tråden jeg linker til) baserer seg på en halv times testing mens andre har flydd den mer, andre ikke i det hele tatt og baserer seg på hva andre har sagt, eller enda værre, hva de bare tror.
G3 vs FSone vs G3.5 (FSone comparison review) - RCU Forums
Eneste sikkre konklusjon er at uansett om en kjøper G3.5, AFPD eller denne så blir en sikkert fornøyd med en del ting og mindre fornøyd med andre ting.
Jeg har også pløyd igjennom noen sider i en annen LANG(!) fs1 tråd. Det ser ut til at det kommer beskrivelse på hvordan en kan lage sine egne panoramascenarier, som i AFPD, samt at det RYKTES at det vil bli mulig å lage egne modeller, men dette tar jeg med en pall med salt. Det som er sikkert er at det kommer add ons etter hvert samt at det ser ut som utviklerene har prober ute på rcu og at de tilsynelatende er interessert i å lytte på oss brukere i videre utvikling av patcher osv.
Kommentar til tråden det er linket til:
- Gresset har ulik lengde og kontur i de ulike scenariene og gir dermed variabel effekt på flyene under taxing.
- Noen av panorama scenariene kunne de kanskje vurdert å latt være å ta med, andre igjen er svært bra. Tenker da i forhold til å lage 3d objekter det går å kollidere med osv.
- Merk at fs1 krever mindre "maskin" for å "gli" sett i forhold til G3.
- Editoren er enkel å bruke for den som bare skal gjøre enkle forandringer som å sette CG, vekt, tyngde ol. For den som ønsker å gå mer i dybden krever det litt mer hjerneaktivitet, dog ikke på grensen av å sprenges for å oppnå ønsket effekt. Med normale engelskkunnskaper er det ikke noe stort problem å oppnå ønsket effekt, men det kunne vært godt med en bedre manual på dette området.
Comment