Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har noen prøvd RealFlight G4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har noen prøvd RealFlight G4?

    Lurer på om programmet er helt redesignet, eller om det bare drar enda mer prosessorkraft fra PC'en. Forsøkte med G3 og G3.5 og det hakket med min P4 3 GHz Prescott prosessor med 2 GB RAM og... ATi Radeon 9800 pro skjermkort. Kanskje skjermkortet er problemet.

    Ellers er systemkravet som oppgis av RealFlight (både G3.X og G4) som 1 GHz prosessor bare tullball.

    Nixxon

  • #2
    Jeg kjenner ikke G4 - men det høres litt rart ut at det lugger med den maskinen din. Du kan gjøre noe tuning. De tingene jeg kan tenke på i farten er :

    Skru av anti-virus program før du starter realflight.
    Slå av mye annet dill som kanskje Windows har startet.
    Skru ned røyk.
    Skru av tillegg (gadget)
    Skru ned quality (Du finner det under "settings").

    Tipper du finner flere justeringsparametre på nettet.

    Jeg kjører RF 3.5 på min 2 år gamle laptop (Dell Precision M70)
    2.13 Ghz, 2GB RAM, Nvidia Quadro FX Go 1400 (256 MB RAM).

    Ingen problemer på den maskinen.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Originally posted by nixxon View Post
      Lurer på om programmet er helt redesignet, eller om det bare drar enda mer prosessorkraft fra PC'en.
      Jeg var også litt nærvøs for om laptopen min ville klare G4 nå som jeg byttet fra G3.5. Men til min store overraskelse så gikk faktisk G4 glattere enn G3.5.

      Originally posted by nixxon View Post
      Ellers er systemkravet som oppgis av RealFlight (både G3.X og G4) som 1 GHz prosessor bare tullball.
      Nei det ville jeg ikke si. Husk at de presiserer to forskjellige ting, minimum og optimal system requirements. Ut av esken med default grafikkinnstillinger (med mindre disse settes opp automatisk ved installasjon etter maskinytelse) så er den nok litt tung å kjøre på en treg maskin. Men det er tonnevis av muligheter for å skru ned kvaliteten på grafikken for å gjøre den mulig å kjøre på en maskin med minimum ytelse.

      Comment


      • #4
        Nå koster jo ikke et skjermkort som er vesentlig bedre enn 9800pro mer enn 600kr, så er det sagt.
        -----------
        Bengt

        Comment


        • #5
          Originally posted by nixxon View Post
          Lurer på om programmet er helt redesignet, eller om det bare drar enda mer prosessorkraft fra PC'en. Forsøkte med G3 og G3.5 og det hakket med min P4 3 GHz Prescott prosessor med 2 GB RAM og... ATi Radeon 9800 pro skjermkort. Kanskje skjermkortet er problemet.

          Ellers er systemkravet som oppgis av RealFlight (både G3.X og G4) som 1 GHz prosessor bare tullball.

          Nixxon

          Lenge siden Windows ble installert? Hjelper godt på å gjøre det av og til.

          Jeg har 3,5 på en laptop med 1,8ghz Centrino, 1 gb ram og 6600go, funker helt fint det....
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Javisst

            Originally posted by bengtern View Post
            Nå koster jo ikke et skjermkort som er vesentlig bedre enn 9800pro mer enn 600kr, så er det sagt.
            Jepp, vet det. Kjøper meg en AGP versjon av Radeon 2600 PRO eller XT om kort tid. Tipper det blir PRO med 512MB til ca 720,-.

            Det har dessuten DirectX versjon 10 støtte og 2xDVI utganger med HDMI og generator for HDCP-nøkler osv osv...

            Tek.no - Tester, guider, teknologi

            TEST:ATI Radeon HD 2600 XT og HD 2400 XT

            Comment


            • #7
              G4 er jo helt Superb blitt....løp og kjøp....

              EDIT:
              Elefun har den inne, fikk inn akkurat nu...
              Last edited by northwood; 16-12-07, 23:34.
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #8
                Grisebillig!
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                Comment


                • #9
                  Noen som vet om den funker sammen dx7 med interface?
                  Atle Østereng
                  Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                  Msn: a_ostereng@hotmail.com

                  T-rex 450 SE V2
                  Spektrum DX7
                  GY401 m/S9257
                  3 x HS-65MG

                  Comment


                  • #10
                    Ja, men det må gjøres en del innstillinger for å få det til å funke.

                    Det følger med kabler for Hitec, Futaba og JR. Det er bare å plugge JR-kabelen inn i DX7'en.

                    Har selv prøvd flere ganger, men hadde ikke tålmodighet til å stille inn.
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • #11
                      Sjekk Futabas sider og søk på DSC. Har Futaban DSC signal på buddypluggen så funker det.

                      Comment

                      Working...
                      X