Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly/Heli Simulator Til Macintosh(Mac)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly/Heli Simulator Til Macintosh(Mac)

    Hei hei

    Er det noen av dere som har et forslag på en bra fly og heli simulator til MAC,har lett lenge men har ikke funnet noe bra enda,så hvis noen av dere tilfeldig vis skal snubble over en sim til mac,så gi meg ett svar

    TUSEN TAKK,ALLE SAMMEN
    Azkiboy


    "Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"

  • #2
    det er dessverre lite RC fly simulatorer til oss mac-brukere..

    Det finnes en helikopter simulator : AlphaMacSoftware's RC Helicopter Simulator (MacOS)
    Den er ikke så mye å skryte av, men det er det eneste som finner på MAC i dag
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Jeg har fått kona med på å kjøpe ny Intel-Mac for at jeg skal kunne fly skikkelig sim. Fantastisk dame, og en fantastisk maskin. Bootcamp+Windows, funker bra.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Er selv en apple mann, og desverre så er det ingen native simulatorer som er bra. Det finnes jo opensource alternativer, men uten FMS som jeg ikke tror er laget binærer for mac så er det kun crrcsim
        som er mac jeg har funnet.


        Så løsningen for meg er G 3.5 med bootcamp/XP Det funker veldig bra.
        Er også interresert dersom noen finner noen alternativ...

        Tiben
        Lars Gunnar Tiben
        td - airbrush, design & hobby
        ----------------------------------------------
        Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

        Comment


        • #5
          Originally posted by tiben View Post
          Er selv en apple mann, og desverre så er det ingen native simulatorer som er bra. Det finnes jo opensource alternativer, men uten FMS som jeg ikke tror er laget binærer for mac så er det kun crrcsim
          som er mac jeg har funnet.


          Så løsningen for meg er G 3.5 med bootcamp/XP Det funker veldig bra.
          Er også interresert dersom noen finner noen alternativ...

          Tiben
          Det er dette som er kjipt å være MAC user, jeg kjører MAC på jobb og Windows hjemme, har det vært mer progvare tilgjengelig til MAC så har jeg konventert tvert, men dessverre nå er det nå slik i verden at skal man ha progvare til MAC så blir det å finne på alternative løsninger.

          Mvh
          Alf Magne

          Comment


          • #6
            En ny 2,4 GHz Intel 20" iMac med 2GB RAM kommer på døra til uka, nå blir det endelig skikkelig sim. Forøvrig ikke et øyeblikk for tidlig, tror det kan regnes som en relativt nøktern investering på sikt.

            Nå skal det handles sim.

            Ser at Phoenix http://www.phoenix-sim.com/news.htm får skryt. Finnes det motforestillinger mot Phoenix?
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              huff er ikke bare jeg som sliter med MAC og sim om dagen skjønner jeg... har vel egentlig gjort det siste året! fant ut at å sette opp en windows maskin også ikke var så dumt,
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

              -- Ronny --

              Comment


              • #8
                Problemet er at det bare er Intel-Mac´ene som kan kjøre de avanserte sim´ene, så det er ingen idé i å kjøre Windows på en G5 for sim.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Hei,

                  Skal kjøpe meg nye jobb-laptop og har begynt å snuse på MAC. Er det slik at dagens MAC pro ikke har noen problemer med å kjøre bootcamp + windows + Realflight G4.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ehaga View Post
                    Hei,

                    Skal kjøpe meg nye jobb-laptop og har begynt å snuse på MAC. Er det slik at dagens MAC pro ikke har noen problemer med å kjøre bootcamp + windows + Realflight G4.

                    Jeg har ikke prøvd enda, men jeg kan ikke tro at den skal ha noe problemer med det.. Men du kan gå inn på Mac1.no | Norges største Mac-nettsted | å spørre.. Der er alle MAC-guruene.. De vet hva du kan og ikke kan
                    Thomas Molnes
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                    Comment


                    • #11
                      404 Not Found
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        TUSEN TAKK,ALLE SAMMEN

                        Dere har vært til stor hjelp......Skjønner att bootcamp er tingen,da
                        Har en Intel-MAC (MacBook) ikke pro,men tror dere f.ex. at realflight 3,5 vil virke da

                        Tusen takk igjen


                        (ELSKER DETTE FORUMET)
                        Azkiboy


                        "Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"

                        Comment


                        • #13
                          Endelig sim!

                          Søk litt rundt, feks på knife edge forums. Er ganske sikker på at det ikke skulle være noe problem. Ring evt Apple support.

                          I dag har jeg endelig kommet igang med Phoenix RC på den nye iMacen, helt fantastisk, endelig, skikkelig frelst. Går som en drøm på maskinen! Har forøvrig 2gb ram.

                          Erfaringer:
                          Hvis man installerer Windows XP, så må man ha én CD med XP SP2, 32 bit. Det går ikke å installere en tidligere versjon og så laste ned oppgradering. Med Leopard ligger boot camp allerede i systemet, behøver ikke brenne noen CD. Det er bare å sette inn CD1 av Leopard etter at Windows er installert.

                          Lykke til!
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #14
                            Mac og RealFlight g4

                            Hei

                            Er det noen som kjører g4 versjonen av RealFlight på Mac?
                            Jeg har instalert BootCamp og XP, og vurderer nå hvilken simulator som er best til det.

                            CLimber
                            Climber

                            Comment


                            • #15
                              Jeg kjører G4, og det funker fint med meg
                              Thomas Molnes
                              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                              Comment

                              Working...
                              X