Announcement

Collapse
No announcement yet.

RealFlight G3.5 og Vista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RealFlight G3.5 og Vista

    Har nettopp skiftet fra XP til Vista på min PC. Grafikkortet er GeForce 6800GT. Prosessoren er AMD 64 3700+, 2200MHz. Med XP virket simulatoren helt ok med høye grafikkinnstillinger.

    Nå sliter PC’en min mer en før med å gi oppdatere skjermen. Det hakker en del.

    Noen som har tips til innstillinger på grafikkort/simulator for å få G3.5 til å fungere best mulig med Vista?

    Takker for hjelp,

    Helge.

  • #2
    Vista er mye tyngre for PC´n din, enn XP..
    Det kan hende det størst problemet ditt er at du har innstallert Vista?
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Hvor mye RAM har du i PC'n din? Jeg har kunn dårlige erfaringer med Vista dersom PC'n har under 2 GB og krevende applikasjoner som spill ol. Sjekk også harddisk plass for swap filer. Bør ha en 10 GB ledig. Forsøk som en nødløsning å kople ut antivirus og sjekk om det hjelper.

      mvh
      Ola
      Ola
      Elverum Flyklubb Modell
      www.efkm.org

      Comment


      • #4
        Det første du kan teste er å bruke PhotoFields, de er mye lettere å dra for
        skjermkortet. Men det har du kanskje allerede oppdaga?

        Så kan du gå inn i grafikksettingene og gå ned på detalj og kvalitetsnivået,
        de står på høyeste nivå på en del settinger, når du tar disse ned så får du
        opp farta på bildeoppdateringen, men grafikken blir grovere, uten at det
        plager meg i særlig grad. Trenger ikke full oppløsning på skyer, gress og
        bygninger.

        Hvor mange frames pr sekund får du nå?

        Jeg har trøbbel med å komme over 16-18 med full kvalitet på grafikken og
        computertegna bakgrunner, når jeg gikk over til PhotoFields og litt lavere
        grafikkvalitet ligger telleren på mellom 66 og 108, det er veldig bra.

        Det er nok hovedsakelig Vista som tar knekken på grafikken din,
        jeg har nettopp oppgradert fra G3.5 til G4 på en multimediaPC, og måtte gå tilbake
        til XP for å få noenlunde fart på grafikken, sjøl med et bra skjermkort og
        masse memory.



        Comment


        • #5
          Takker for tilbakemeldinger. Har prøvd det som er nevnt. Overangen til Vista har nok dratt ytelsen for mye ned. Muligens kombinert med at driveren til grafikkortet er en annen (ikke så god?) for Vista enn for XP. Jeg har lastet ned og installert den nyeste tilgjengelige driveren fra NVIDIA.

          Glemte å nevne i min første post at jeg har 2GB minne.

          Har redusert kvaliteten i RealFlight til et minimum, og justert grafikkortet til max "performance". Har også slått av så mange prosesser i Vista som mulig, og slått av antivirus. Bruker PhotoFields. Likevel fungerer det veldig hakkete. Problemet gjelder også andre krevende spill, så det er nok ikke RF som svikter.

          Lærerikt likevel. Skal prøve mer ennå før jeg evt kaster håndkleet og går tilbake til XP.

          Gøy med data... hvordan er man finner frames pr sekund forresten?

          Helge.

          Comment


          • #6
            Er ikke sp1 til Vista ute snart? Kanskje svaret ligger der?
            Lurte lenge på Vista, men gikk til slutt for XP 64bit, det funker utmerket, mer enn du kan si om Vista....
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment

            Working...
            X