Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med interface til FMS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Får prøve å legge ut et bilde her da....
    Attached Files
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #17
      MPX har kommet med ett USB interface til FMS i to versjoner (ett til Hitec og ett til MPX) til kun 359kr hos Øgrey. Har bestilt ett til MPX for å se hvordan det fungerer (en nyhet som ikke er kommet til landet ennå). Såvidt jeg har kunnet sett fra bilder så ser det ut som samme interface i begge tilfeller med en jack plugg ut og en forlengelses kabel med merke avhengig plugg.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #18
        Originally posted by Linz
        Har sett på smartpropo tidligere. Den ser jo aldeles glimrende ut, men fungerer ikke denne kun mot Futaba og JR da?
        Er det noen som vet hvilken fil jeg skal laste ned til bruk mot min Futaba 8UP? (på http://www.sekiriki.jp/smartpropo/downloads.html )

        FutabaPCM.zip 30,433bytes
        FutabaPPM.zip 30,187bytes eller
        SmartPropoSrc.zip 9,217bytes ?

        med respect

        EDIT: Jeg ser at PCM utgaven er anbefalt. Men hva er Src-filen til?

        Comment


        • #19
          Originally posted by Sportive
          Originally posted by Linz
          Høres flott ut. Hva med plugg-tilkoblinger? Lik de for seriell, altså som her: Free Pages Personnelles: Erreur 404 - Document non trouvé ?

          PPM inn på senter i mini-jack-pluggen?
          Jepp. slik som her på futaba http://rcp.cside.tv/Rc_hp2/fms/Smart..._Manual_e.html
          Jeg fikk feilmelding på den linken din... Finnes den et annet sted?

          (You don't have permission to access this file on this server. )

          Comment


          • #20
            Bare et lite tips
            Jeg har blitt kontaktet av flere som hare "brendt" radioene sine etter å ha enten laget interface selv, eller kjøpt "billig" lydkort eller seriell interface.

            Normalt skal det ungåes med å bare koble rett og noen radioer er også var for å bli brukt (stående på lenge) med antenne nede, så ta ut sender modul på de radioene som du kan gjøre det på.

            Ellers vil jeg selvsagt anbefale å heller kjøpe en mer proffesjonell interface for USB som er kjekt å ha og som også kan brukes på laptop( bærebar pc). Samme om du kjøper hos meg eller andre, så vær så snill å bruk et par hundrelapper ekstra, så har du det MYE gøyere

            Tenk på hvor liten del av total budsjett en slik interface er ? og tenk på at en interface UANSETT sparer deg for lfere krasj.

            Lykke til
            mvh Kjetil Sandal
            www.modellfly.no
            -----------------------------------------------------------------------
            Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

            Comment

            Working...
            X