Announcement

Collapse
No announcement yet.

G3.5 og Futaba 7C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • G3.5 og Futaba 7C

    Hva trenger jeg av kabler for å bruke min Futaba 7C til å fly Real Flight 3.5?

  • #2
    Er vel denne du trenger "TRAINERKABEL FUTABA MICRO KONTAKT" (hvis du har original transmitter da).
    Attached Files
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

    Comment


    • #3
      Mmm, trenger vel strengt tatt en ende til å plugge i pc`n også.

      Comment


      • #4
        Jepp, da har du ikke original transmitter, og trenger en "usb dongle" sak, er usikker hvem som har disse for tiden. Kanskje noen som vet.?
        Emil Nilsen
        www.rcpro.no

        Comment


        • #5
          Joda har orginal transmitter, men da må jeg kjøre gjennom denne. Usb til min 7C er det jeg vil ha, enklest det. Er det en slik Siden finnes ikke jeg trenger?

          Comment


          • #6
            Jepp. Så mistenkelig rett ut, bare at 7C var ikke opplistet. 7C og 9C kan sammenkobles med trainerkabel såvidt jeg vet, så da er det vel all sannsynlighet at "usb dongelen" passer på 7C også.
            Last edited by RCpro; 07-02-08, 22:21.
            Emil Nilsen
            www.rcpro.no

            Comment


            • #7
              For og ikke drive alt for mye salg på dette forumet, så har jeg en usb sak som skal passe til 7 kanaler. Selv har jeg 9c, så jeg får ikke brukt den. jeg kan sende deg en slik en (uåpnet) så kan du se om du får til og bruke den? så kan vi ta betalingen senere. kostet slik og ingenting.

              Det er bare det at jeg har IKKE bruk for den:P

              send meg en PM.

              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment


              • #8
                tilkoblingsmuligheter

                Har en G3,5 og en Optic6. Er det samme kabelen vi snakker om i mitt tilfelle også?
                Skal søke om uføretrygd...limt sammen alle fingertuppa...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by phammers
                  Tror du kanskje kommer til å slite litt med dette. Fra og med versjon 3 (hvis jeg ikke husker feil) så er RealFlight-kontrolleren en del av kopibeskyttelsen på programmet. Uten denne funker ikke RealFlight.

                  Jeg skjønner ikke helt problemet så lenge du har RealFlight-kontroller + medfølgende Futaba microkontakt. Kan du ikke bare gjemme RealFlight-kontrolleren under bordet eller noe sånt, hvis det er denne som plager deg?

                  For min del har jeg sluttet helt å bruke flyradioene mine til sim. Det er ratting jeg trener på, og det gjør jeg like godt med RealFlight-kontrolleren.

                  Mvh

                  -Pål
                  Kjøpte en dongle til realflight 3.5 i Bangkok jeg. Så det problemet er nok løst ja... du finner det sikkert hvis du leter litt på nettet...

                  Comment


                  • #10
                    Prøvd litt med å koble radioen min via sim-radioen til pc`n først, me finner ikke 7C`en min i menyen. Har jeg misset en innstilling på skejrmen eller i oppsettet til 7C`en?

                    Comment


                    • #11
                      Da er det vel på sin plass å legge til at det er 7C 2,4gHz jeg har...

                      Comment

                      Working...
                      X