Announcement

Collapse
No announcement yet.

G4 og Spektrum DX7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • G4 og Spektrum DX7

    Heisann

    Nye tider nye problemer hehe.

    Har litt problemer med dx7 og g4, joa jeg får kalibrert den rikig men det er et par tid jeg lurer på:

    -På trottle stikken er det 2 kanaler som går paralelt (trottle og pitch i følge dx7`en), men setter jeg pitch opp på denne kanalen i simen, går jo heliet opp og fremover samtidig, noe som er ikke helt etter min smak.

    -g4 registrerer ikke den 3veis-spaken og pga det går motorene på de heliene som har idleUP/Down funksjon på full rulle hele tiden, noen som vet om en løsning på dette?

    -Av en eller annen grunn er funksjonen for å bytte kamera (c på tastaturet) grået ut hos meg, noen som vet hvordan jeg kan få dette til å fungere?


  • #2
    I g3 er pitch en av servoene, du trenger bare throttle for å løfte....
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Takk, jeg ser at dette at 2 kanaler går samtidig har noe med swashplate miksing og gjøre, og så lenge jeg setter den ene kanalen til eks 11 går det greit.
      Jeg fant også ut av det med camera mode, det er vist ikke alle lokasjonene i g4 som støtter forskjellige kameramoddus.

      Men jeg har fremdeles ikke funnet noe svar på at idleup funksjonen ikke fungerer rikig, den står i idleUp konstant på heliene som har mulighet for fly mode.

      Comment


      • #4
        Jeg forstår, det er vell en blanding jeg har klart å få til.
        Men har du en kjapp forklaring på hvordan man utfører dette i praksis?

        Comment


        • #5
          Prøvde meg på det, men det trengs nok mere lesing til ja, spesielt på mixer delen som jeg ikke har vært noe borti før.

          Comment


          • #6
            Noen som har klart å bruke sin dx7 på alle funksjoner på G4? Jeg har klart å dedikert de 4 første kanalene riktig gjennom edit aircraft menyen, men jeg får ikke til de andre kanalene. Er akkurat som om alle vippebrytere ikke virker på G4... På min radio har jeg satt Trainer til slave/p-link. Håper noen har noen tips...
            Atle Østereng
            Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
            Msn: a_ostereng@hotmail.com

            T-rex 450 SE V2
            Spektrum DX7
            GY401 m/S9257
            3 x HS-65MG

            Comment


            • #7
              Jeg får til throttle, pitch, roll og yaw. Alle andre får jeg ikke til, dvs de som blir styrt fra vippebrytere på sender, som throttle-hold, flight mode etc.
              Atle Østereng
              Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
              Msn: a_ostereng@hotmail.com

              T-rex 450 SE V2
              Spektrum DX7
              GY401 m/S9257
              3 x HS-65MG

              Comment


              • #8
                Jeg fulgte denne guiden. Har fungert helt knirkefritt med min DX7 så langt. Vet ikke om den funker på G4, men det skader vel ikke å prøve...
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mathias View Post
                  Jeg fulgte denne guiden. Har fungert helt knirkefritt med min DX7 så langt. Vet ikke om den funker på G4, men det skader vel ikke å prøve...
                  Takk Funker perfekt. Får med alle funksjoner bortsett fra reset av model etter krasj. Kan til og med gå inn i menyen på radioen og sette opp sånn jeg vil. Helt gull!!!!

                  Trenger heller ikke gå inn i enhetsbehandling av servoer og slikt. Går på alle modeller.

                  Etter litt utprøving fant jeg ut at man får jo ikke justert throttle og pitch curves når radio står i ACRO mode... Du har ikke tilfeldigvis klart å sette den opp mot G4 i HELI mode? Har prøvd endel forandringer, men får det ikke helt til. Noen ideer?
                  Last edited by Atle; 18-03-08, 01:52. Reason: Utprøving
                  Atle Østereng
                  Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                  Msn: a_ostereng@hotmail.com

                  T-rex 450 SE V2
                  Spektrum DX7
                  GY401 m/S9257
                  3 x HS-65MG

                  Comment


                  • #10
                    Denne guiden ser fint ut (for DX6i, men DX7 burde jo være ganske lik): Using the Spektrum DX6i with RealFlight G4

                    Jeg skal teste selv når jeg bare får DX7 i posten.
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Atle View Post
                      Takk Funker perfekt. Får med alle funksjoner bortsett fra reset av model etter krasj. Kan til og med gå inn i menyen på radioen og sette opp sånn jeg vil. Helt gull!!!!

                      Trenger heller ikke gå inn i enhetsbehandling av servoer og slikt. Går på alle modeller.

                      Etter litt utprøving fant jeg ut at man får jo ikke justert throttle og pitch curves når radio står i ACRO mode... Du har ikke tilfeldigvis klart å sette den opp mot G4 i HELI mode? Har prøvd endel forandringer, men får det ikke helt til. Noen ideer?
                      Bare hyggelig!

                      Har ikke prøvd å programert for heli mode.

                      Tror jeg skal prøve ut den guiden "joto" linket til når min DX7 er ferdig reparert.
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mathias View Post
                        Tror jeg skal prøve ut den guiden "joto" linket til når min DX7 er ferdig reparert.
                        Hvaaaa - har du klart å kræsje radioen?!

                        Jeg klarte faktisk å knekke antenna på radioen til min Twister Medevac i fjor sommer. Kombinasjonen flyging og ekstreme mengder knott var dårlig

                        "j*vla knott *peive* *peive* *knekk*"
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Til info: jeg har satt opp G4 med DX7 ved å følge guiden. Det måtte selvsagt tilpasses menyene i DX7, men det er jo ikke så store forskjeller.

                          Alt ser ut til å fungere; throttle hold, dual rate, pitchkurver, etc.

                          Moro!
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by joto View Post
                            Hvaaaa - har du klart å kræsje radioen?!

                            Jeg klarte faktisk å knekke antenna på radioen til min Twister Medevac i fjor sommer. Kombinasjonen flyging og ekstreme mengder knott var dårlig
                            Nei, var vel heller DX7'en som kræsja seg selv... Radiovirus? Hehe...

                            Nei, knott/plagsomme/bitende insekter og heliflyging er vel ingen god kombinasjon...
                            Mathias
                            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                            Comment

                            Working...
                            X