Announcement

Collapse
No announcement yet.

AeroFly pro deluxe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AeroFly pro deluxe

    Har fått tak i Aerofly pro deluxe, og har ei walkera 7kanals stikke og en comport kabel fra stikka til pc'n. men får den ikke til å funke på simulatoren:\ noen som har ett par tips? eller finnes det andre simulatorer som det funker med comport?

  • #2
    Prøv med USB to Com, det burde hjelpe
    =================
    Runar Holm
    www.maxmekker.com
    =================

    Comment


    • #3
      Originally posted by MaxMekker View Post
      Prøv med USB to Com, det burde hjelpe
      Hvet ikke helt om jeg forstod den;P

      Comment


      • #4
        Originally posted by smartinsen View Post
        Har fått tak i Aerofly pro deluxe, og har ei walkera 7kanals stikke og en comport kabel fra stikka til pc'n. men får den ikke til å funke på simulatoren:\ noen som har ett par tips? eller finnes det andre simulatorer som det funker med comport?
        Hadde en Walkera stikke som jeg prøvde og få til å virke mot en Phoenix RC simulator - noe som ikke virket.

        Walkera bruker en "spesiell" og ikke standard koding av PPM signalet - dette kan være årsaken til at du ikke får det til å virke.

        Har du noen du kjenner som har en JR / Spektrum, e-sky eller Futaba radio så spør om du kan låne den å teste med.
        Virker det med denne så vet du hvor feilkilden ligger.

        Er litt usikker men hvis jeg ikke tar helt feil så prøvde jeg en eller annen gang i tiden det samme mot en Aerofly Pro deluxe pakke uten å lykkes - JR'en virket med en gang!

        Comment


        • #5
          Originally posted by smartinsen View Post
          en comport kabel fra stikka til pc'n. men får den ikke til å funke på simulatoren:\ noen som har ett par tips? eller finnes det andre simulatorer som det funker med comport?
          USB2Com fjør om fra COM(RS232) til USB, da det er liten støtte for seriel kobling på programvare i dag.

          Forklarte det deg litt mer?
          Se bilde for hva slags overgang jeg mener.
          Attached Files
          =================
          Runar Holm
          www.maxmekker.com
          =================

          Comment


          • #6
            Kjenner desverre ikke noen med slike stikker:\
            Men har prøvd en hel haug med simulatorer nå, phoenix,FMS,aerofly,clearview +++
            og ingen som funket! fikk tak i sånn FMSInterfaceTest som tester stikka, og det funker jo. men er ikke helt i hundre tror jeg ikke.. ser ut som at den lever sitt eget liv

            Comment


            • #7
              Originally posted by smartinsen View Post
              Kjenner desverre ikke noen med slike stikker:\
              Men har prøvd en hel haug med simulatorer nå, phoenix,FMS,aerofly,clearview +++
              og ingen som funket! fikk tak i sånn FMSInterfaceTest som tester stikka, og det funker jo. men er ikke helt i hundre tror jeg ikke.. ser ut som at den lever sitt eget liv
              FMS test programmet leser bare PPM rått å viser det på skjermen.

              Simulatorene sjekker at den totale pulsbredden (fra sync til sync) hvis denne avviker fra hva den skal være i.h.t. det som brukes de facto standard i RC verdene så vil det ikke virke - dessverre har Walkerea valgt å bruke sin egen proprietære spesifikasjon - med de problemer det medfører......

              Det finnes en mengde "billige" USB stikker der ute som fungerer aldeles utmerket med simulatoren din hvis det er interessant

              Comment


              • #8
                Allt er faktisk interesangt akurat nå:P

                Originally posted by Quadrocopter View Post
                FMS test programmet leser bare PPM rått å viser det på skjermen.

                Simulatorene sjekker at den totale pulsbredden (fra sync til sync) hvis denne avviker fra hva den skal være i.h.t. det som brukes de facto standard i RC verdene så vil det ikke virke - dessverre har Walkerea valgt å bruke sin egen proprietære spesifikasjon - med de problemer det medfører......

                Det finnes en mengde "billige" USB stikker der ute som fungerer aldeles utmerket med simulatoren din hvis det er interessant

                Comment


                • #9
                  Kjøpte en E-sky stikke hos Smallsize for noen dager siden. Kostet 195,- og fungerer utmerket!

                  Comment

                  Working...
                  X