Announcement

Collapse
No announcement yet.

RealFlight's G4 vs Phoenix RC vs REFLEX XTR Simulator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RealFlight's G4 vs Phoenix RC vs REFLEX XTR Simulator?

    Hva er det som skiller ut disse ?

    Hvem er i grunn den best , finnes det noe test av disse ?

    Hvor er det lettest & billigest å få i en av disse ?

    PS! Virker man bruke disse Add Ons platene fra RealFlight's G2 på G4 versjonen ?

    Virkersom på meg at det er Phoenix som stiller litt sterkere ang utvalg av helilopter modeller og ser utrolug "virkelighetsnær".

    Det samme gjør også REFLEX XTR , bortsett at den har litt mindre utvalg av heli`s..

    Noen innspilt...?
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    På helifreak er det en poll akkurat nå, den ser ut til å gå ganske klart mot Phoenix, jeg har bare prøvd RF 3,5...
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Det er godt mulig at Phoenix er en bedre simulator enn RF G3.5.


      På en annen side, fikk jeg anledning til å teste Phoenix på 3D Masters. Vil ikke si at jeg ble veldig imponert, men tror også at den var dårlig justert. Kan også være det at jeg er vant til RF G3.5...

      Har også prøvd Reflex. Inntrykket er at den er litt for utfordrende.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Flere innspill ønskes.
        Guttungen og jeg må ha ny simulator i høst...
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mathias View Post
          .......Har også prøvd Reflex. Inntrykket er at den er litt for utfordrende.
          Kva meiner du med at den er for utfordrende?
          mvh
          Åsmund Eikeland

          - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
          - Align T-Rex 500 ESP
          - AT-40 O.S 46LA MAX
          - GAUI 500x Quad flyer

          -Futaba 9c

          Fitjar Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Har testet Reflex xtr og har selv RF G4 med de siste oppdateringene , G 4 er helt konge i forhold både på 3d heli og store Bensinfly 3d/ Imac flyving og senderen har Futaba stikker/senderkasse , det er meget bra, men det er jo min personlige mening...
            Øyvind

            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

            Comment


            • #7
              Jeg har prøvd alle tre og likte g4'n best...
              Lett å sette opp/forandre på parametrene til modellene gjør at det er enkelt å lage seg en modell nokså lik som den du flyr med.
              Dette kan du riktignok gjøre med alle sim'ene du nevner( mer eller mindre) men g4'n er den letteste å gjøre det på.
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • #8
                Kunne dere tatt noen skjerm-dumper og lagt ut bilder med justeringsmuligheter på modellene osv. Kunne tenkt å sett hvordan G4 sine menyer ser ut (hvis de er forandret fra G3).
                Har flydd FSOne men kontrollen har fått seg noen trøkker etter guttungens tidligere herjinger hehe Lyst til å prøve noe nytt. Var ikke fornøyd med fly-delen på G3/3.5 håper den er bedre i G4.... Det betyr en del å ha mange modeller å velge mellom!
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  Ingen som har noen mer innspill/erfaring..?
                  Tommy

                  Futaba 14Mz 2,4GHz
                  Futaba 10CG 2.4GHz

                  Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                  Raptor 50Titan SE (x3)

                  Div. modell flyr.. (alt for mange)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by fletcher View Post
                    Kva meiner du med at den er for utfordrende?
                    Det jeg mener, er at den kanskje er litt vel utfordrende i forhold til virkeligheten. Mao. vanskeligere.
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • #11
                      Bilder av flyredigering og flyplassredigering i RealFlight G4.
                      Attached Files
                      Trond Nilsen

                      Comment


                      • #12
                        En liten avhandling etter kveldens flyging.
                        Tror ikke jeg kommer til å oppfatte ting så veldig annerledes om noen måneder...

                        Oppstart/installasjon: Du kommer raskt i gang, både med installasjonen og selve flyginga.

                        Bruk: Det er kjapt å bytte fly og scenarier. Enkle, greie menyer gjør det hele brukervennlig. Noen litt mer avanserte menyer for spesielt interesserte. Mange modeller å velge mellom samt at flere kommer rett som det er. De fleste modellene flyr greit men noen trenger litt justering, syntes jeg da. Vær og vind endres med noen tastetrykk. Ingen sleping av seilfly, ei heller hang å fly på. Termikk kan settes til ønskede verdier. En kan også velge om en vi se hvor disse befinner seg. Sjøflygingen er godkjent. Om vingen tar nedi under en lav sving lugger det skikkelig mens vannspruten står. Harde treff og diverse deler på flyet går i stykker. Vannet føles i det store og hele ut som vann men kunne sikkert vært enda bedre før det er helt som å fly på det våte element. Bølger er det også. Refleksjoner i vannet gjør det greit å holde følge med høyden, det samme gjelder i forhold til bakken for øvrig.

                        Grafikken er generelt god. Mye av det samme som i f.eks Aerofly. Busker napper fort vinger av flyet og det er på tide å fly litt nærmere seg selv når flyet forsvinner bak de. Refleksjoner i flyene og panoramascenarier hører med. Phoenix har åpenbart valgt å helt droppe såkalte 3D landskap, noe syntes er helt greit. 3D landskaper hører fortiden tilJ

                        Innimellom stusser jeg litt over ting i flyenes måte å fly øvelser på. Noe er sikker bare en justeringssak (CG, rorutslag etc.) mens andre ting tror jeg ligger i selve simulatoren. FSOne, som jeg for øvrig har lagt på hylla inntil videre, er en god del bedre på dette.

                        Positivt:
                        Ikke av de dyreste simulatorene
                        Kan bruke egen radio, ferdige oppsett til flere kjente radioer
                        Gratis ekstra-fly og scenarier/flyplasser
                        Kan velge 3-4 startposisjoner i et og samme scenarie
                        Grei nok helikopterdel
                        Flere gode fly
                        For så vidt ok lyd på flyene
                        OK grafikk
                        OK sjøflydel (vann etc.)
                        Nattflyging
                        Flere konkurranser/treningsmuligheter (presisjonslanding med mer.)
                        Mulighet for multiplayer

                        Negativt:
                        Må bruke egen radio (Min Spektrum DX7 klarer fint en kveld med mer eller mindre konstant flyging) - slitasje..?
                        Innimellom litt tvilende til hvordan noen av flyene flyr ulike øvelser
                        Litt urealistisk lyd på “flerrene” til rotorbladene på helikopter
                        Ting beveger seg ørlitt tregt - skru opp hastigheten til 110 eller der om kring.

                        Kort oppsummert: Vurder den dersom du skal ha deg en simulator. Har du simulator fra før kan det jo hende du er litt lei av å betale i dyre dommer for nye fly/helikoptre. Ut over det er det sikkert mulig å bli like fornøyd med andre simulatorer også Jeg angrer meg i hvert fall ikke for å ha anskaffet meg denne. Artig å fly, enkel å bruke.

                        Lar bildene stå uten kommentar... Hovedsaklig er det fra noen av menyene.
                        Attached Files
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment

                        Working...
                        X