Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight G3 og DX7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Realflight G3 og DX7

    Noen som bruker Spektrum DX7 sammen med Realflight G3.5? Hvordan gjør jeg eventuelt det, må man ha en trainerkontakt i ene enden på ledninge og en USB i andre enden?


    Siden DX7en går på 2,4 gHz så er vel det en mulighet å kjøre trådløst sammen med pc'en??
    Last edited by ostahl; 18-10-08, 21:10.

  • #2
    Jeg har G4, men antar at det er ganske likt mht oppkobling av sender. Det fulgte med en kabel i pakka hvor jeg kobler min DX7 sammen med den radioen som følger med G4. Veit ikke om noe som gjør at jeg kan koble DX7'en direkte med pc.
    Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

    T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG

    Comment


    • #3
      Dette leste jeg faktisk om for et par dager siden.

      Nei, det går ikke an på verken G4 eller G3.5. Det var noen som foreslå det som en funksjon i fremtidlige versjoner av RealFlight - G5 etc. Det ble besvart med at det neppe kommer til å skje i løpet av den nærmeste fremtid...

      Har dere med G4 testa ut G4.5 beta? Testet selv i går. Full av bugs - kjører i mellomtiden vanlig G4 inntil fullversjon er lansert.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Originally posted by Atle View Post
        Jeg har G4, men antar at det er ganske likt mht oppkobling av sender. Det fulgte med en kabel i pakka hvor jeg kobler min DX7 sammen med den radioen som følger med G4. Veit ikke om noe som gjør at jeg kan koble DX7'en direkte med pc.
        Ehhh.... jeg har ikke original pakke, har kun piratkopi av cd'ene Det glemte jeg å skrive i spørsmålet. Ok, men da går det sikkert ikke, ser at Mathias skrev at det ikke går. Da får jeg heller kjøpe e-sky sin 6 kanalers radiosimulator, har nå 4 kanaleren men trenger fler kanaler.
        Uansett takker jeg får tilbakemeldingene!

        Comment


        • #5
          Ja det går veldig fint an, har g4 og bruker JR 9303, du kan også bruke det tråløst med tråløs interface..
          Karsten
          Haugaland Modellklubb
          T-rex 600
          T-rex 450
          Cap 232
          At 40
          Piper J-3 Cub
          Cessna 182
          2 stk motorseilere
          Zagi
          Minium
          Lazy bee
          Diverse andre ting med propell

          Comment


          • #6
            Originally posted by kaggen View Post
            Ja det går veldig fint an, har g4 og bruker JR 9303, du kan også bruke det tråløst med tråløs interface..
            Vet du hvordan man får dette til trådløst? Hvor får man kjøpt trådløs interface?

            Comment


            • #7
              Tråløst interface finner du her Spektrum RC WL1000 FS One Wireless Simulator Interface [SPM1800]
              Karsten
              Haugaland Modellklubb
              T-rex 600
              T-rex 450
              Cap 232
              At 40
              Piper J-3 Cub
              Cessna 182
              2 stk motorseilere
              Zagi
              Minium
              Lazy bee
              Diverse andre ting med propell

              Comment


              • #8
                Men du kobler vel fortsatt din radio til RF radioen/interfacet? Ikke rett i USB

                Comment


                • #9
                  Og denne funker med RealFlight også? Står der at den er til FS One...
                  Atle Østereng
                  Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                  Msn: a_ostereng@hotmail.com

                  T-rex 450 SE V2
                  Spektrum DX7
                  GY401 m/S9257
                  3 x HS-65MG

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tintin View Post
                    Men du kobler vel fortsatt din radio til RF radioen/interfacet? Ikke rett i USB
                    Det er fullt mulig å gå utenom også, men det tror jeg får begrenses til PM, siden det er ganske langt på siden av hva som skal og bør diskuteres her inne.
                    Hilsen Rune Marcussen

                    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

                    Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                    Comment


                    • #11
                      Jaja, jeg har en sånn duppeditt også, var bare ikke klar over at de fantes til noe nyere enn G2, men det er klart...

                      Men om vi holder oss til de legale greiene så må du vel via Interfacet også for G4 og G4.5

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tintin View Post
                        Jaja, jeg har en sånn duppeditt også, var bare ikke klar over at de fantes til noe nyere enn G2, men det er klart...

                        Men om vi holder oss til de legale greiene så må du vel via Interfacet også for G4 og G4.5
                        Jeg har ikke prøvd, men er ganske sikker på at det går uten, men ikke lovlig.
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment

                        Working...
                        X