Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til installasjon av aerofly professional de luxe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til installasjon av aerofly professional de luxe

    Hallo !
    Har akkurat kjøpt meg en aerofly professional de luxe med "radio".
    Skulle gjerne ha litt hjelp med kalibrering og kanalvalg så jeg får riktig oppsett for flygingen.
    Sikkert enkle greier for den som har installert selv, men jeg har altså greid å "rote meg litt bort på egenhand" !

    Mvh
    terje juelsrud
    terje@juelsrud.no
    tlf. 916 456 37

  • #2
    Jeg har kun satt den opp med interface, men går ut fra at det blir det samme. Koble til radioen - gå inn på kontrollpanel og kalibrer joystick. Uten dette er det liten sjangse for å få det til å fungere. Deretter går du inn på AFPD, den har en egen side for oppsett av kanaler som er ganske selvforklarende.

    Comment


    • #3
      starte med og kalibrere sendern. jeg selv testet bare de forskjellige kanalene på stikken på sendern og testet det. gikk ganske fort og smertefritt. passe på at stikka får riktig vei osv ellers kan det reverseres enkelt i control menyen.
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        hei og takk for ditt svar.
        har tenkt å trene med bleriot modellen (bruker elektroseileren easy star selv)
        Kan du forklare trinn for trinn hvordan du legger inn kanalene riktig så flygingen går greit ?
        vil ha trottle på venstre stikke og høyde og sideror på høgre stikke.
        får ikke dette til selv !
        Mvh og takk ifra
        terjej

        Comment


        • #5
          hei og takk for svaret ditt
          jeg bruker simulatoren med "radio" og prøver å få lagt inn trottle på venstre stikke og høyde og sideror på høgre stikke.
          jeg er for mye nybegynner til at jeg greier å legge det inn: flygingen blir ganske vill !
          har du en abc trinn for trinn ?

          MVH
          TERJE JUELSRUD
          terjej

          Comment


          • #6
            jeg går inn i controlmenyen. velger sendern, så properties.deretter setter jeg engine 1,2,3,4 og collective pitch til radio 1 kanal 3. elevator og cycklic til radio 1 kanal 2.
            rudder og tailrotor til radio 1 kanal 4. flap radio 1 kanal 6. roll radio 1 kanal 1. engine radio kanal 6. (simulerer idle 1 og 2 på heli). retracteble gear radio 1 kanal 7. det er mine oppsett som fungerer bra for meg
            Lower, Lower, oops.
            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

            Comment


            • #7
              hei og hjertelig takk for detaljert svar. nå håper jeg alt ordner seg.
              Mvh
              terjej

              Comment


              • #8
                bare hyggelig
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment

                Working...
                X