Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lama V4 simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lama V4 simulator

    Har kjøpt en Lama V4, når jeg prøver FMS 2.0 så stemmer ingen av kontrollene med fjernkontrollen. Ser at man kan endre disse kanalene under kalibreringen, men siden Lama V4 er coaxial helikopter har den jo bare 4-kanaler. såvidt jeg skjønner, og det er egentlig ikke stort i denne sammenhengen, er FMS 5-kanalers simualator, og hvordan skal jeg forholde meg til dette?

    Radiokontrollen har to dips under batterilokket, skal disse stilles under simulering? Når har jeg nok rotet med de, vet noen hvordan de skal stå?

    Neeeewbie

  • #2
    Originally posted by cartman View Post
    Har kjøpt en Lama V4, når jeg prøver FMS 2.0 så stemmer ingen av kontrollene med fjernkontrollen. Ser at man kan endre disse kanalene under kalibreringen, men siden Lama V4 er coaxial helikopter har den jo bare 4-kanaler. såvidt jeg skjønner, og det er egentlig ikke stort i denne sammenhengen, er FMS 5-kanalers simualator, og hvordan skal jeg forholde meg til dette?

    Radiokontrollen har to dips under batterilokket, skal disse stilles under simulering? Når har jeg nok rotet med de, vet noen hvordan de skal stå?

    Neeeewbie
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal trene på simulator med lama. Jeg hadde aldri flydd heli før og det tok meg 1 batteri til å få rimelig kontroll. Reverseringen kan du mekke selv, ved å fly veldig lavt og så dra stikka hit og dit, og gjør helien motsatt av det du ber om, så reverserer du den.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #3
      Originally posted by spitmk16 View Post
      Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal trene på simulator med lama. Jeg hadde aldri flydd heli før og det tok meg 1 batteri til å få rimelig kontroll. Reverseringen kan du mekke selv, ved å fly veldig lavt og så dra stikka hit og dit, og gjør helien motsatt av det du ber om, så reverserer du den.
      Simulatoren følger med så dette skal virke! Er ute etter oppsett for dette i programmet. Skjønner det med reverseringen på radion. Er ekstremt trangt der jeg flyr.

      Comment


      • #4
        Du har vel er kalibreringsverktøy i simulatoren.
        Bruk det å se hvilke funksjoner du kontrollerer med kontrollen din.
        Så stter du opp de funksjonene du trenger eller vil bruke.

        Comment


        • #5
          Originally posted by cartman View Post
          Simulatoren følger med så dette skal virke! Er ute etter oppsett for dette i programmet. Skjønner det med reverseringen på radion. Er ekstremt trangt der jeg flyr.
          reversering blir gjort i programmet, ikke på senderen. Gå innom de forsjellige menyene. Der finner du ett oppsett som forteller programmet hvor du tar signalene fra stikka fra.

          Viss jeg ikke husker helt feil, vil du komme inn på ett sted der det er grafer som viser at du har kontakt. Er 3 år siden jeg sist var i det programmet.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Hva er hva?

            Som du ser i kalibreringsvinduet er der mye rart for en nybegynner. På dette LamaV4 er gassen høyderor, mens i kalibreringsvinduet i simulatoren skal man velge både "høyderor" og "Throttel" . Jeg kan INGENTING om hva slags innstillinger det er på et vanlig avansert helikopter, men skjønner vel at det er endel flere valg enn på mitt coaxial helikopter.

            Det er 8 innstillinger i kalibreringsvinduet på simulatoren, så hva er hva tilsvarende mine 4 kanaler på LamaV4 coaxial, og hvordan skal jeg forholde meg til de 4 som blir til "overs"?
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Sideror og halerotor skal på venstre stikke høyre-venstre
              Høyderor og innfallsvinkel på høyre side opp-ned
              Balanseror og roll på høyre stikke høyre-venstre
              Trottel og pitch på venstre stikke opp-ned

              Den konfigurasjonen funker hos meg hvertfall

              Edit la til min konfig,den funker fint på min Hitec radio. Er vel mulig du får andre kanal nummer og reversering,men det takler du nok
              Attached Files
              Last edited by pilotstudent; 02-12-08, 21:57.

              Comment

              Working...
              X