Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boeing 737-500 simulator.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boeing 737-500 simulator.

    Tenkte at jeg skulle vise dere at det er andre som vil fly også, om enn på en annen måte.
    Ivar Hestnes er en god kompis, og en utrolig grei fyr.
    Når han startet på dette prosjektet, så hadde han ikke snøring på hverken PC, brytere eller loddebolt. Men han var fastlåst på å komme i mål på det han ville. Og det er ikke lenge før at han er det heller.. Til nå har han brukt adskillige daler, timer og år på prosjektet sitt, og som han sier, "Jeg kommer nok aldri i mål heller".

    Her er den komplette byggetråden på den 1:1 hjemmelagde 737-700 similatoren han har i kjelleren: Fant ikke siden – Flightsim.no
    Og er forøvrig enig i fargevalget, verdens beste flyselskap RIP..

    En videosnutt som ganske fint representerer det han har som mål/er nå: , og sånn sett har han jo kommet i mål når piloter i utdanning tar kontakt med han for å få timer i forkant..

    En helt utrolig bragd som setter mye av det vi driver på med helt utpå sidelinja..
    Det er mye med flyging selv om en ikke flyr..

    Moro var det å ta av og lande på Årø med 125 pax ombord, og må si pumpa ga utslag fra start til slutt.. Men det gikk bra, mye takket være en co-pilot som heter Ivar Hestnes.. Helt utrolig virkelighetstro var det...
    Last edited by Soarer; 31-12-08, 02:14.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Splitter pine!!!

    Makan til engasjement og stayerevne har jeg aldri sett.

    Jeg bøyer meg i hatten!
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

    Comment


    • #3
      Originally posted by Soarer View Post
      Tenkte at jeg skulle vise dere at det er andre som vil fly også, om enn på en annen måte.
      Ivar Hestnes er en god kompis, og en utrolig grei fyr.
      Når han startet på dette prosjektet, så hadde han ikke snøring på hverken PC, brytere eller loddebolt. Men han var fastlåst på å komme i mål på det han ville. Og det er ikke lenge før at han er det heller.. Til nå har han brukt adskillige daler, timer og år på prosjektet sitt, og som han sier, "Jeg kommer nok aldri i mål heller".

      Her er den komplette byggetråden på den 1:1 hjemmelagde 737-700 similatoren han har i kjelleren: Fant ikke siden – Flightsim.no
      Og er forøvrig enig i fargevalget, verdens beste flyselskap RIP..

      En videosnutt som ganske fint representerer det han har som mål/er nå: , og sånn sett har han jo kommet i mål når piloter i utdanning tar kontakt med han for å få timer i forkant..

      En helt utrolig bragd som setter mye av det vi driver på med helt utpå sidelinja..
      Det er mye med flyging selv om en ikke flyr..

      Moro var det å ta av og lande på Årø med 125 pax ombord, og må si pumpa ga utslag fra start til slutt.. Men det gikk bra, mye takket være en co-pilot som heter Ivar Hestnes.. Helt utrolig virkelighetstro var det...

      Dette er jo bare helt rått.

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Hei alle på østlandet.
        det finnes en kar på gran som også har brukt halve livet sitt på dette.
        Han har jager og heli-sim som han har laget selv.
        jeg har vært der å sett. utrolig! Han selger også timer til oss som ikke er ''real pilots''.

        Rolf Meum har testet utsyret hans vet jeg.(jeg husker ikke navnet hans, men han bor 10min unna meg.
        Om noen ønsker kan jeg skaffe navn og adr.

        Comment


        • #5
          Her er net-siden hans

          www.simulatordrift.no is parked

          Comment


          • #6
            Originally posted by Soarer View Post
            http://uk.youtube.com/watch?v=2QsiBV4y0kg[/url] , og sånn sett har han jo kommet i mål når piloter i utdanning tar kontakt med han for å få timer i forkant..
            Siterer meg selv nå, men det her er så rått som det går an å få det uten hydraulikk under.
            Han selger timer han også, men da til de som er i utdanning.

            En hører APU`en fyrer opp der bak før pushback, og når den første motoren tenner, så er det en grov lyd vi har hørt før.
            Fyren har virkelig vist meg hva en som er bevisst på målet sitt kan få til, om en bare er fokusert nok. Helt utrolig bra utført arbeid..
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #7
              Originally posted by anders e View Post
              Hei alle på østlandet.
              det finnes en kar på gran som også har brukt halve livet sitt på dette.
              Han har jager og heli-sim som han har laget selv.
              jeg har vært der å sett. utrolig! Han selger også timer til oss som ikke er ''real pilots''.

              Rolf Meum har testet utsyret hans vet jeg.(jeg husker ikke navnet hans, men han bor 10min unna meg.
              Om noen ønsker kan jeg skaffe navn og adr.
              Rune Karlsen heter han, han er ikke den eneste simulatorbyggeren på østlandet som heter Rune. En kollega av meg, Rune Koppen, har bygget en Piper-simulator av deler fra havarerte fly. Instrumentene har han kjøpt som kit fra Simkits. Han er forøvrig også modellflyger
              Se innslag fra Norge Rundt her: NRK beklager! Vi kan ikke finne siden du er ute etter. (Ca. 06:50)
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Soarer View Post
                Siterer meg selv nå, men det her er så rått som det går an å få det uten hydraulikk under.
                -> Etter side 3 i tråden tenkte jeg, hm dette kunne kanskje vært noe.

                - > Etter side 95 tenkte jeg, aldri i verden!!!!

                Mannen er jo sprøyte GAL !!
                http://www.phoenix-rc.org/
                http://www.glamdalrck.net
                http://www.scalewarbird.org/
                ---------------------------------------------------
                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                Comment


                • #9
                  Har ikke kommet lengre enn side 68 selv, og må si at jeg er vanvittig imponert. En sånn person er en ressurs for enhver hobby!

                  Det er mulig at det er bare mitt syke, overtrøtte hode som har kortsluttet nå, men:
                  Det hadde da vært usannsynlig kult å rigge et modellfly med FPV-utstyr og koble det opp mot en sånn simulator? Tenk å sitte i en cocpit med knotter og instrumenter som fungerer, og fly et modellfly! Må jo bli ennå bedre enn ren simulator på en (eller flere) datamaskin!
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

                  Comment

                  Working...
                  X