Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jack kabel til Dx7?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jack kabel til Dx7?

    Hei.

    Har sett på noen forumer om å bruke en mono jack, fra Tx til mic port på PC. Det anbefales å bruke mono jack, men har store problemer å finne det! Har en stereo jack liggende, men har hørt at en stereo jack kan kortslutte noe i Tx? Er veldig redd for dx7'n min, så vil gjerne itte gjøra det!

    Noen som bruker stereo jack til sin Tx for å kunne fly sim på PC? eller vet om det funker uten å kortslutte noe?

    Takk for alle inspill.
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/...do?tab=catalog

    Ellers finner du nok slike plugger på elkjip eller expert...
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Jeg bruker (og har alltid brukt) stereo kabel på DX7, og det har aldri vært noe problem.

      Comment


      • #4
        ok, da får jeg bare prøve da

        bruke ppjoy og smartproplus til det, det er vel det du gjør rappis?
        Noen tips til bruk?
        Var noen som brukte stereo jack, men ble litt redd når jeg hørte om kortsluttninger etc!

        Er jo greit dyrt med en dx7, så gidder ikke å måtte kjøpe ny
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #5
          har problemer med å få signal fra jack kabel til mic fra min min dx7.

          bruker ppjoy og smartpropoplus. har windows vista 32-bit, vet ikke om det er noe spesielt for å få det til å funke. Har også innebygd mic i PC'n, men har deaktivert denne, og aktivert mixing gjennom lydkortet.

          Noen som har noen tips?
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            Jeg trodde alle skikkelige sim´er kom med dongle. Hvilken sim er det snakk om?
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              FMS er den simulatoren jeg bruker.

              Det som er at jeg ikke får signal fra dx7'n.

              Når jeg skal prøve å kalibrere under spillkontroller, ser jeg at jeg ikke har noe signal!
              Gjør alle installeringer av ppjoy, og smartpropoplus, og alle andre instillinger, men signalet uteblir.
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #8
                Ellers koster ikke denne mer enn en vanlig minijack kabel og kan bekrefte at den funker med fms

                Comment


                • #9
                  akkurat en vanlig minijack jeg bruker. en i trainer utg. på dx7 og en i mic porten på min lap top!

                  Fatter ikke hvorfor jeg ikke får noe signal!

                  takk for alle inspill om hva jeg burde prøve etc!
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment

                  Working...
                  X