Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva slags PC skal man velge til simulator.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Brumm View Post
    Jeg mener å ha sett et sted at noen kjörer Phoenix i parallels, men dersom det er riktig er det isåfall snakk om Intel-Mac vil jeg tro. Jeg kjöpte hvertfall ny Mac for sim.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #17
      For de som måtte ønske å kjøre Realflight G4.5 på Mac, så funker den ikke i Windows og Parallels. Man må partisjonere i Boot-camp og installere Windows der. G4.5 funker fint der, men det krevet rebooting av macen. (Jeg har pc-laptop også, like glad i begge )
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #18
        Originally posted by affa View Post
        Finnes det ikke software som kjorer XP i eget vindu paa mac? Eller kreves det omstarter?
        Jupp, Virtualbox, Parallels og VMware Fusion krever ingen omstart. Jeg bruker sistnevnte på en to år gammel Macbook. Det funker veldig bra, men ikke til 3D-grafikk. Dvs. spill og simulator er no go. Det funker muligens på på kraftigere macer. Om du kan leve med omstart, så regner jeg med at simulator etc. går så det griner. Da startes jo maskina som ren Windowsmaskin. Jeg bruker en gammel laptop med xp for å kjøre simulator. Men det er flere modellhobbyrelaterte programmer jeg kjører i Fusion på mac. Eagletree, Skookum bl.a.
        Attached Files

        Comment


        • #19
          Bare så det er sagt; partisjonering funker bare på intel-mac´er, dvs at alle "G-mac´ene" (G4 osv) ikke kan deles mellom én OSX og én Windows-del.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #20
            OK, takk for alle svar og tilbakemeldingene.

            Så jeg er egentlig der jeg allerede er:
            Jeg har en Macbook Pro med 4 G minne mm som benyttes idag og det funker veldig bra.. eller rettere sagt funket veldig bra helt til jeg byttet ut min interndisk og brukte diskutil fra mac og kopierte windowzee partisjonen, som selvfølgelig ikke vil boote nå siden det ikke er noe sys filer med.... har vel kanskje lært at man bør bruke carboncopy eller tilsvarende bit for byte copierings metoder... ;-( (Så tips mottas med takk dersom noen vet hvordan man kan sys´e en fat32 partisjon vha mac... Og ikke si boot på win cd og kjør reparing.. det funker ikke heller ikke i safemode mm...)

            Virtualiserings metoder og sim har jeg testet før og er enig det funker ikke.... enda!

            Så vi får se hva det blir til. Jeg kjøper kanskje en renspikka wintelboks eller noe da... håper bare at PC isemkransen kan kjappe seg og lage noen skikkelige grafikk baserte mini maskiner.... i samme gate som mac mini og asus revo.... en normal std PC er jo bare helt for xXXXX stygg og stor og bråkete
            Lars Gunnar Tiben
            td - airbrush, design & hobby
            ----------------------------------------------
            Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

            Comment

            Working...
            X