Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight og multisession

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Realflight og multisession

    Jeg fikk Realflight G4.5 for vel et år siden og fløy en god del sammen med andre på nettet. Jeg har trådløst nettverk i huset og alt fungerte greit. Men så oppdaterte jeg Realflight for en del uker siden og kommer ikke på nett lenger. Når jeg søker etter kontakt på internett kommer det melding opp "Port test failed". Så står det at jeg sannsynligvis er bak en router og ber om at routeren har Upnp enabled. Skjønner ikke hva som har skjedd. Noen som har peiling?
    Hilsen Rolv B
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    Hvis feilmeldingen stemmer må du logge deg på routern din å krysse av for "enable UPnP"..

    Hvilken router bruker du?
    Attached Files
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Må bare innrømme at dette er ikke mitt felt. Har vært og sjekket: Planet Wap 4033. Hvis dette er routeren så er det det som står. Var innom div sider på nettet med setupsolutions, men har ikke lyst til å betale $30 i første omgang
      Hilsen Rolv B
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #4
        Hvis du åpner nettlesern din (Internet Explorer, Firefox eller det du måtte bruke) så kopierer du dette inn i adressefeltet: http://192.168.0.1/ eller http://192.168.1.1/

        Så skal du komme inn i menyen på routeren din. Se om du finner en avkryssningsbok for UPnP..

        Uansett skal du IKKE betale $30

        Her er forresten link til manualen til repeatern din: Mondo Plast - Cabluri si echipamente pentru telecomunicatii Litt usikker på om det løser noe å endre konfigurasjonen på den. Men det kan kanskje noen andre svare på?
        Last edited by Brumm; 11-07-09, 15:50.
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Originally posted by lupus49 View Post
          Må bare innrømme at dette er ikke mitt felt. Har vært og sjekket: Planet Wap 4033. Hvis dette er routeren så er det det som står. Var innom div sider på nettet med setupsolutions, men har ikke lyst til å betale $30 i første omgang
          Hilsen Rolv B
          Planet'en er nok bare et trådløst aksesspunkt, ruteren er en annen boks som står tilkoblet denne og det er i tilfelle der du må enten aktivere upnp eller sette opp portforwarding. Upnp er definitivt det enkleste å sette opp, kun en knapp, men er også en liten sikkerhetsrisk. Portforwarding kan være litt tricky å sette opp. Avhengig av type ruter så må du gjerne også reservere en fast ip-adresse i dhcpserveren for at det skal fungere, alternativt sette en fast adresse på PCen din. Et element som gjør det litt ekstra vanskelig er at du antagelig har en dhcpserver gående på både aksesspunktet og på ruteren din.

          For å logge inn på ruteren din så må du finne ipadressen, hvis du ikke vet hvordan det gjøres så se å denne filmen:
          Skriv inn ipadressen i nettleseren din og forhåpentligvis kan du logge inn uten et passord hvis ikke så må du rote i skuffene etter velkomstbrevet fra nettleverandøren eller ringe support.

          Står du helt fast så send meg en PM med telefonnummeret ditt så kan vi se om vi kan fikse det over telefonen.
          --
          Thomas Kvitle Jenssen

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomaskj View Post

            For å logge inn på ruteren din så må du finne ipadressen, hvis du ikke vet hvordan det gjøres så se å denne filmen:
            Skriv inn ipadressen i nettleseren din og forhåpentligvis kan du logge inn uten et passord hvis ikke så må du rote i skuffene etter velkomstbrevet fra nettleverandøren eller ringe support.

            Står du helt fast så send meg en PM med telefonnummeret ditt så kan vi se om vi kan fikse det over telefonen.
            Takk for tilbudet. I øyeblikket er Telenor nede her, så jeg sitter med mobilt bredbånd. Har vært langt inne i de skumle svarte sidene, du vet de hvor man ikke skal være hvis man ikke vet hva man skal gjøre. Har noen eksperter her i nærheten. Men det pussige er at det ikke har skjedd noe annet enn at jeg oppdaterte Realflight. Før det var jeg på nett uten problemer men nå ikke, og pc-en har ikke endret seg. Jeg skal teste macen også. Har Realflight liggende inne på Boot-camp. Men takk og takk.
            Tilføyelse: Smekket inn på multiplayer via det mobile nettet. Ha!
            Last edited by lupus49; 11-07-09, 20:49.
            Flisespikkeri er gøy!
            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
            Dyrøy MFK
            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
            http://rolv.info

            Comment

            Working...
            X