Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken Realflight simulator flyr du?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken Realflight simulator flyr du?

    Hei.

    Jeg må kjøpe en simulator snart, og har da lyst til og sette opp en dedicated server.
    Hvilken versjon flyr dere?

    Mvh Robert.
    44
    Realflight G3
    0.00%
    0
    Realflight G3,5
    34.09%
    15
    Realflight G4
    15.91%
    7
    Realflight G4,5
    50.00%
    22

    The poll is expired.

    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

  • #2
    Alltid den nyeste
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Ja, jeg spekulerer på den jeg også, men det er ingen av versjonene som går overens?


      Mvh Robert.
      ~Futaba 10C~


      ~T-Rex 500 v-bar~
      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

      ~Min Cnc byggetråd #1~
      ~Min Cnc byggetråd #2~
      ~Min Cnc byggetråd #3~


      ~Trondheim Modellflyklubb~

      Comment


      • #4
        Hvis du skal skal undersøkelse hva folk flyr så må du sjekke sette opp en spørreundersøkelse mellom de forskjellige produsentene av simulatorer.

        Det finne andre der ute som er billigere og bedre enn RF:

        Har selv valgt Phoenix som jeg er meget godt fornøyd med - de har akkurat kommet med en oppgradering som har fokusert på helikopter og realisme.

        Videre så betaler du kun EN inngangsbillett og alle oppgraderinger, nye fly, nye flyplasser og nye programversjoner er gratis, ikke som i RF som elsker å skru deg for penger hver gang de kommer med en utvidelse eller nyheter!

        Da slipper du å sør om noen flyr versjon 1, 2, eller 3 - det finnes ingen som flyr en "gammel" versjon av Phoenix - alle flyr alltid med den siste og nyeste versjonen!
        Last edited by Quadrocopter; 30-07-09, 15:01.

        Comment


        • #5
          Det eneste betydelige minuset med Phoenix (sett med mine øyne), er at det ikke finnes FPV-muligheter. Det har de heller ingen planer om å lage i den nærmeste framtiden, ifølge en mail jeg fikk fra den forøvrig meget raske og dyktige kundestøtte-avdelingen deres.

          Når det gjelder online så er Phoenix suverent, særlig for dere som driver med heli (mange dyktige folk å studere).
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Videre så betaler du kun EN inngangsbillett og alle oppgraderinger, nye fly, nye flyplasser og nye programversjoner er gratis, ikke som i RF som elsker å skru deg for penger hver gang de kommer med en utvidelse eller nyheter!
            Nesten alle oppdateringer i RF er gratis - både små og store. F.eks. fra G4.50.48 til G4.50.50, eller G4 til G4.5. Når G5 kommer ut derimot, vil jeg tro at man må kjøpe denne, så skal være enig med deg der.

            For meg er en skikkelig simulator viktig, så for meg er det verdt det.

            1001 poster!
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • #7
              Bra og se at RF har lært litt og gir gratis oppdater mellom dot versjoner men du må stadig betale dyrt for oppgraderinger mellom hoved versjoner (3 til 4 til 4 til 5 osv.) noe som gjør at folk ikke gidder/har råd til å følge gilde (huff dette var nesten som å skrive om Micro$oft)

              Hvor skikkelig det er når det kommer til realisme osv. er en annen sak har flydd 4.5 mye og er definitivt ikke imponert, men det er en annen diskusjon og da kommer "religion" faktoren kraftig inn i bildet)

              Comment


              • #8
                G2

                Hva med G2 ?. Jeg flyr fortsatt den, og kommer ikke til å kjøpe noen ny simulator fra RealFlight. Min nyeste sim er FS One som jeg er fornøyd med, spesielt når det gjelder elektroheli.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #9
                  Har vurdert å konvertere til Phoenix.. Er det mer realisme RF?
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #10
                    Oppgraderte fra G4 til G4.5 men opplevde at hver gang heliet gikk i bakken, så tok det ca ett sekund før delene spruta. Virket som om den brukte mye mer krefter på å beregne fysikken i krasjet. Egentlig uinteressant, for har man krasjet på sim, så driter jeg egentlig i hvilken vei rotorbladene eller vingerøret flyr. Hadde også MYE lengre oppstartstid på 4.5. Nedgraderte til G4 igjen. Har det kommet en patch som fikser dette? Noen som vet?

                    Hadde vært digg å få siste versjon G4.5 til å virke, så man kan bruke realflight til fly, og phoenix til heli.
                    Med vennlig hilsen
                    Johannes Gjessing GMFK
                    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Hvis du skal skal undersøkelse hva folk flyr så må du sjekke sette opp en spørreundersøkelse mellom de forskjellige produsentene av simulatorer.

                      Det finne andre der ute som er billigere og bedre enn RF:

                      Har selv valgt Phoenix som jeg er meget godt fornøyd med - de har akkurat kommet med en oppgradering som har fokusert på helikopter og realisme.

                      Videre så betaler du kun EN inngangsbillett og alle oppgraderinger, nye fly, nye flyplasser og nye programversjoner er gratis, ikke som i RF som elsker å skru deg for penger hver gang de kommer med en utvidelse eller nyheter!

                      Da slipper du å sør om noen flyr versjon 1, 2, eller 3 - det finnes ingen som flyr en "gammel" versjon av Phoenix - alle flyr alltid med den siste og nyeste versjonen!

                      Er egentlig helt enig med deg!, men jeg har ikke prøvd noen andre bortsett ifra realflight. Så valget var egentlig enkelt.

                      Selvfølgelig kan jeg prøve noe annet

                      Noen som kan ramse opp prisene på diverse simulatorer? og om det er mulig og bruke sin "egen" radio på den...


                      Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~


                      ~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                      ~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~


                      ~Trondheim Modellflyklubb~

                      Comment


                      • #12
                        Phoenix koster 1095 hos elefun og 109 euro direkte fra phoenix-sim.com.

                        Det følger ikke med radio så du er nødt til å bruke din egen noe jeg ser på som en fordel da du blir kjent med den radioen du skal bruke i virkeligheten. Er veldig fornøyd med Phoenix og synest den er bedre enn realflight (som jeg også har testet en del) men du gjør ikke noe bomkjøp om du kjøper den ene eller den andre. De har begge sine styrker og svakheter og hvem som er best blir mye som futaba vs. jr/spectrum. Det viktigste er å trene på simulator! så sparer du noen krasj-kroner

                        Comment


                        • #13
                          Kanskje jeg vurderer den istede da, men man hadde ikke cockpit view på den ?


                          Mvh Robert.
                          ~Futaba 10C~


                          ~T-Rex 500 v-bar~
                          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                          ~Min Cnc byggetråd #1~
                          ~Min Cnc byggetråd #2~
                          ~Min Cnc byggetråd #3~


                          ~Trondheim Modellflyklubb~

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Vegabond View Post
                            Kanskje jeg vurderer den istede da, men man hadde ikke cockpit view på den ?


                            Mvh Robert.
                            Nei, det stemmer.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #15
                              Må vel også ha denne i tillegg da, jeg bruker 10C.


                              Mvh Robert.
                              ~Futaba 10C~


                              ~T-Rex 500 v-bar~
                              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                              ~Min Cnc byggetråd #1~
                              ~Min Cnc byggetråd #2~
                              ~Min Cnc byggetråd #3~


                              ~Trondheim Modellflyklubb~

                              Comment

                              Working...
                              X